A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 8,3 százalékkal többet (2876 jármű), mint 2023 januárjában, februárjában és márciusában. A márkák között első a Suzuki (5197 jármű), második a Toyota (5067 jármű), harmadik a Skoda (2885 autó), negyedik a Ford (2682 jármű), ötödik a Volkswagen (2379 jármű). A modellek versenyében a hamarosan frissülő esztergomi Suzuki Vitara vezet, második szintén hazai Suzuki S-Cross, harmadik az eddigi éllovas Skoda Octavia.
A személyautó márkák versenyében magabiztosan, nagy előnnyel vezet a Suzuki (5070 személyautó, 135,05 százalékos kiugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 16,01 százalék, mögötte a Toyota a második (3850 személyautó, 10,61 százalékos csökkenés), harmadik a Skoda (2885 autó, 26,65 százalékos megugrás), negyedik a Nissan (2227 személyautó, 354,49 százalékos szárnyalás). Ötödik a Volkswagen (1964 autó, 15,34 százalék visszaesés), hatodik a Kia (1448 autó, 24,39 százalékos esés).
Jól kezdte az évet a magyar piacon a Hyundai (1396 autó, 30,1 százalékos elrugaszkodás), jól megy a Teslának (791 autó, 75,78 százalékos növekedés), a Peugeot-nak (768 jármű, 33,1 százalék javulás), az MG-nek (432 autó, 39,35 százalékos javulás), a Lexusnak (385 autó, 58,44 százalékos nekilódulás), menetel a Cupra (176 autó, 77,78 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (134 autó, 197,78 százalékos emelkedés), 107 járművet adott el az Iveco (50,7 százalék plusz), szaporodnak a Ferrarik (11 autó, 57,14 százalék plusz) és az Aston Martinok (8 autó, 60 százalék plusz).
Rosszul kezdte az évet a Fiat (518 jármű, -65,42 százalék), Ssangyong (413 autó, -36,63 százalék), a Mini (97 autó, -37,82 százalék) és a Porsche sem remekelt (93 autó, -47,46 százalék).
A magyar személyautó-piacon az év első hónapjaiban a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (27,41 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 2534 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (21,12 százalék részesedéssel) (bestseller a Nissan Qashqai 1234 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (19,19 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (1837 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (87 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Arteon (282 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet 452 autó), a minik között a Fiat 500 (275 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (119 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (22 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a BMW 7/M (52 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (102 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (524 autó). Élen az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (202 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (82 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (464 jármű) és a Ford Transit Custom (527 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (178 jármű), a legmenőbb pickup az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett Toyota Hilux 921 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (215 jármű).
Januárban, februárban és márciusban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin DBS, egy Aston Martin Vantage, egy Ferrari 812 Competizione, egy BYD Han, egy Lamborghini Huracan, egy Audi R8 Spyder, egy Ferrari 296 GTS, egy Ferrari SF90, egy Audi S8, egy Audi R8 Coupé, egy Audi e-tron GT, egy Audi RS7 Sportback, egy Volkswagen California, két Bentley Flying Spur, két Bentley Continental, három Aston Martin DBX, három Jaguar F-Type, három Mercedes-Benz G AMG, három Aston Martin DB12, négy Ferrari Roma, négy Mercedes-Benz S-osztály Maybach, négy Ferrari Purosangue, négy Ineos Grenadier, öt Lexus LC 500, öt Lamborghini Urus, öt Lexus LM, hat Mercedes-Benz GLS Maybach, hét Mercedes-Benz SL AMG, kilenc Tesla Model X, kilenc Audi RS6 Avant, 14 Porsche 911, 42 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,38 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1404-et, 0,92 százalékos csökkenés). Esett a buszértékesítés, 110 ilyen járművet – amiből 34 nagy, 12 tonnánál nehezebb – vettek az első három hónapban Magyarországon (40,9 százalékos gyengülés). Ezek közül csak egy volt magyar gyártású.
Top 65 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-III. hónap)
- Suzuki Vitara 2534 autó
- Suzuki S-Cross 1966
- Skoda Octavia 1837
- Nissan Qashqai 1234
- Toyota Hilux 921
- Dacia Duster 866
- Toyota Corolla 789
- Kia Ceed 721
- Toyota Yaris Cross 619
- Toyota C-HR 610
- Volkswagen Golf 536
- Ford Transit Custom 527
- Tesla Model Y 527
- Toyota Corolla Cross 521
- Hyundai Tucson 495
- Ford Ranger 486
- Renault Master 464
- Suzuki Swift 452
- Nissan X-Trail 418
- Toyota RAV4 – 398
- Kia Sportage 392
- Nissan Leaf 370
- Volvo XC60 – 360
- Ford Kuga 350
- MG ZS 330
- Ford Transit 324
- Ford Puma 317
- Hyundai i20 – 300
- Volkswagen Passat 282
- Opel Crossland 281
- Hyundai i30 – 278
- Volkswagen Arteon 277
- Skoda Kodiaq 276
- Fiat 500 – 275
- Toyota Yaris 274
- Tesla Model 3 – 248
- Toyota Aygo X 241
- Opel Corsa 240
- Audi A3/Limousine/S/RS 229
- Renault Clio 229
- Volvo XC40 – 229
- Volkswagen Crafter 225
- Renault Captur 220
- Volkswagen Tiguan 220
- Ssangyong Korando 218
- Ford Tourneo Custom 215
- Opel Mokka 215
- Skoda Superb 211
- BMW X5/M – 202
- Peugeot 2008 – 191
- Hyundai Kona 186
- Fiat Ducato 183
- BMW 3/M3 – 182
- Skoda Scala 181
- Opel Astra 180
- Toyota Proace City 178
- Nissan Juke 177
- Citroen Jumper 176
- Mercedes-Benz Sprinter 175
- Opel Combo 162
- Peugeot 3008 – 159
- Skoda Superb 158
- Volkswagen T-Roc 157
- Lexus NX 156
- Renault Express Van 135
(forrás: Datahouse)