Top 50 – Ezeket az autókat veszik a magyarok

Octavia
A Datahouse adatai szerint 2024 első két hónapjában 22 ezer 409 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 6 százalékkal többet (1271 jármű), mint 2023 januárjában és februárjában. A márkák között első a Toyota (3198 jármű), második a Suzuki (2718 jármű), harmadik a Skoda (2023 jármű), negyedik a Ford (1680 jármű), ötödik a Volkswagen (1512 jármű). A modellek versenyében a Skoda Octavia vezet, második az esztergomi Suzuki Vitara, harmadik a szintén magyar Suzuki S-Cross.

A személyautó márkák versenyében már a Suzuki vezet (2637 személyautó, 96,64 százalékos kiugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 14,05 százalék, mögötte a Toyota a második (2410 személyautó, 16,06 százalékos csökkenés), harmadik a Skoda (2023 autó, 82,42 százalékos megugrás), negyedik a Volkswagen (1171 személyautó, 21,93 százalékos mínusz). Ötödik a Kia (1026 autó, 20,96 százalék visszaesés), hatodik meglepetésre egy prémium márka, a BMW (940 autó, 1,95 százalékos növekedés).

Nissan Qashqai

Jól kezdte az évet a magyar piacon a Nissan (693 jármű, 368,24 százalékos elrugaszkodás), jól megy a Peugeot-nak (471 autó, 50 százalékos plusz), a Teslának (402 autó, 99,01 százalékos növekedés, a Lexusnak (274 autó, 67,07 százalékos nekilódulás), az MG-nek (263 autó, 34,18 százalékos javulás), menetel a Cupra (130 autó, 145,28 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (79 autó, 163,33 százalékos emelkedés) és a Subaru (21 autó, 31,25 százalék növekedés).

Rosszul kezdte az évet a Dacia (594 jármű, -47,11 százalék), lejtmenetben a Ssangyong (277 autó, -35,43 százalék), a Fiat (331 jármű, -62,17 százalék) és a Porsche sem remekelt (51 autó, -53,21 százalék).

BMW X5

A magyar személyautó-piacon az év első két hónapjában a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (25,97 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 1228 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (21,66 százalék részesedéssel) (bestseller a Nissan Qashqai 480 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (19,33 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (1297 autó). A legnépszerűbb egyterű a Volkswagen Touran (55 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Arteon (197 autó), a kisautók között az Opel Corsa vezet (170 autó), a minik között a Fiat 500 (211 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (76 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (17 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a BMW 7/M (36 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (59 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (286 autó), az E kategóriás szabadidő-autók pedig a BMW X5/M (122 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (62 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (246 jármű) és a Ford Transit Custom (344 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (86 jármű), a legmenőbb pickup az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett Toyota Hilux 635 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (82 jármű).

e-tron GT

Januárban és februárban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin DBS, egy Aston Martin Vantage, egy Ferrari 812 Competizione, egy Audi R8 Spyder, egy Ferrari 296 GTS, egy Ferrari SF90, egy Audi e-tron GT, egy Audi RS7 Sportback, egy Volkswagen California, egy Lexus LC 500, egy Bentley Flying Spur, két Bentley Continental, két Aston Martin DBX, két Mercedes-Benz S-osztály Maybach, két Ferrari Purosangue, két Ineos Grenadier, három Lamborghini Urus, három Tesla Model X, három Aston Martin DB12, öt Lexus LM, öt Mercedes-Benz GLS Maybach, öt Audi RS6 Avant, 12 Porsche 911.

lm5

A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,13 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 966-ot, 6,98 százalékos növekedés). Esett a buszértékesítés, 51 ilyen járművet – ebből egy sem hazai gyártmány – vettek januárban Magyarországon (38,55 százalékos gyengülés).

Top 50 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-II. hónap)

  1. Skoda Octavia 1297 autó
  2. Suzuki Vitara 1228
  3. Suzuki S-Cross 1203
  4. Toyota Hilux 635
  5. Kia Ceed 514
  6. Dacia Duster 493
  7. Nissan Qashqai 480
  8. Toyota Corolla 454
  9. Toyota Yaris Cross 390
  10. Toyota Corolla Cross 379
  11. Hyundai Tucson 374
  12. Ford Ranger 356
  13. Ford Transit Custom 344
  14. Toyota C-HR 340
  15. Tesla Model Y 286
  16. Toyota RAV4 – 280
  17. Kia Sportage 252
  18. Volkswagen Golf 250
  19. Ford Kuga 249
  20. Renault Master 246
  21. Volvo XC60 – 222
  22. Fiat 500 – 211
  23. MG ZS 203
  24. Volkswagen Crafter 199
  25. Volkswagen Arteon 197
  26. Skoda Kodiaq 196
  27. Ford Transit 194
  28. Ford Puma 188
  29. Volkswagen Passat 174
  30. Opel Corsa 170
  31. Hyundai i20 – 166
  32. Toyota Yaris 162
  33. Skoda Superb 158
  34. Toyota Aygo X 150
  35. Volvo XC40 – 148
  36. Ssangyong Korando 147
  37. Skoda Scala 146
  38. Suzuki Swift 146
  39. Opel Crossland 145
  40. Opel Mokka 145
  41. Hyundai Kona 137
  42. Hyundai i30 – 130
  43. Nissan X-Trail 130
  44. Volkswagen Tiguan 125
  45. BMW 3/M 122
  46. BMW X5 – 122
  47. Lexus NX 121
  48. Citroen Jumper 112
  49. Tesla Model 3 – 111
  50. Peugeot 3008 – 109

(forrás: Datahouse)