Nagy-Britanniában 30 éve a legalacsonyabb októberi autóeladást mérték az idén, részben mert a termelést visszavetette az autóipart globálisan érintő csiphiány.
A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) azt közölte, hogy idén októberben 1991 októbere óta a legalacsonyabb októberi értékesítést mérték, 106 ezer 265 új autó kelt el, 24,6 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 140 ezer 945-nél. A dízelüzemű autók októberi eladása éves összevetésben 66,4 százalékkal 7 ezer 28-ra zuhant, az összeladáson belül a piaci részesedésük 6,6 százalékra zsugorodott a tavaly októberi 14,9 százalékról. A benzinüzemű autók értékesítése 30,6 százalékkal, 48 ezer 384-re süllyedt, piaci részesedésük az októberben eladott új autók körében 45,5 százalékra esett a tavaly októberi 49,5 százalékról.
A legnagyobb mértékben a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása nőtt, 73,1 százalékkal, 16 ezer 155-re, piaci részesedésük 15,2 százalékra emelkedett a tavaly októberi 6,6 százalékról. A hibrid-elektromos (HEV) autókból 8 ezer 649 talált vevőre, ami 21,5 százalékkal kevesebb tavaly októberrel összevetve, de a piaci részesedésük 7,8 százalékról 8,1 százalékra emelkedett.
Az SMMT adatai szerint az idei első 10 hónapban 1 millió 422 ezer 879 új autót értékesítettek Nagy-Britanniában, 2,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A vizsgált időszakban a dízelüzemelésű autók piaci aránya 8,8 százalékra esett a tavalyi első tízhavi 16,6 százalékról, a benzines autóké pedig 47,1 százalékra csökkent a tavalyi 57 százalékról, miközben a BEV autóké 5,5 százalékról 9,9 százalékra emelkedett, a HEV autóké pedig 6,8 százalékról 9,1 százalékra nőtt.
Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 630 ezer új autót adtak el, ami 29,4 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest, és a legnagyobb esés 1943 óta. Európa második legnagyobb autópiacán a 2016-os csúcs után tavaly már a negyedik egymást követő évben csökkent az új autók értékesítése. 2016-ban még 2 millió 690 ezer új autót vásároltak Nagy-Britanniában.