Durván veszik a Ladákat

A Lada autómárka gyártója, az orosz Avtovaz tavaly 16 százalékkal, 360 ezer 204-re növelte eladásait.

Jan Ptacek, a cég értékesítési vezérigazgató-helyettese azt mondta, hogy az Avtovaz piaci részesedése Oroszországban 20 százalékra nőtt a 2017. évi 19,5 százalékról.    A tavaly exportra szánt Lada autók száma 57 százalékkal, több mint 38 ezerre emelkedett.    Nem végleges adatok alapján Oroszországban tavaly összesen 1,8 millió autót adtak el, ami 13 százalékos bővülés a megelőző évhez képest.     Jan Ptacek szerint az orosz autópiac bővülése idén lassul, legfeljebb 10 százalék körüli lesz, az Avtovaz azonban fenn akarja tartani tavalyi, 20 százalékos piaci részesedését.

A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1 százalékot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3 százalék megszerzésére törekszenek – mondta Pataki András a cég vezetője az MTI-nek.    Hozzátette, a társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, így a Lada a piac 0,6 százalékát fedte le. Ez az eredmény némileg elmarad a társaság 2017-es teljesítményétől, amikor 1065 járművet tudtak eladni.    Pataki András kiemelte, a piaci részesedés növelése érdekében ki kell bővíteni az orosz járműgyártó az Avtovaz által gyártott Lada személyautók magyarországi termékpalettáját. Ezen felül a gyártónak a motorizáció fejlesztésére is nagy hangsúlyt kell fektetnie, ugyanis jelenleg az Avtovaz az európai piacaira – Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába – csak Euro 6-os benzin motorral felszerelt autókat exportál.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Lada Hungary Kft.-nek a 2017-es lezárt üzleti évben 2,82 milliárd forint volt a nettó árbevétele, ami 20,68 millió forinttal haladta meg a 2016-os évét. A társaság 2017-ben 4,49 millió forint adózott eredménnyel zárt, ami 29,68 millió forinttal maradt el a 2016. évitől.