
A Datahouse adatai szerint 2025 első négy hónapjában 51 ezer 569 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 2,46 százalékkal többet (1237 jármű), mint tavaly január elseje és április utolsó napja között. A márkák között első a Ford (6065 jármű), szorosan második a Toyota (5682 jármű), harmadik a Suzuki (5462 jármű), negyedik a Skoda (3967 autó), ötödik a Volkswagen (3712 jármű). A modellek versenyében a hazai Suzuki S-Cross vezet az Év Magyar Autója 2025 versenyben közönségdíjas Suzuki Vitara és a Skoda Octavia előtt.
A személyautó márkák versenyében első a Suzuki (5462 személyautó, 16,95 százalékos visszaesés 2024. január-áprilishoz képest), a japán márka piaci részesedése 12,5 százalék, mögötte a Toyota a második (4675 személyautó, 8,76 százalékos elmaradás), harmadik a Skoda (3967 személyautó, 2,85 százalékos plusz), negyedik a Ford (3274 személyautó, 98,91 százalékos meglendülés). Ötödik a Volkswagen (3044 személyautó, 7,15 százalékos növekedés), hatodik a Kia (2750 autó, 32,91 százalékos plusz).
Jól kezdte az évet a magyar személyautó-piacon a BYD (662 autó, 153,64 százalék többlet), jól megy a Jeepnek (340 autó, 439,68 százalék növekedés), a Cuprának (316 autó, 34,47 százalék növekedés), a Mininek (248 autó, 92,25 százalék emelkedés), a Subarunak (68 autó, 100 százalék plusz), az Alfa Romeónak (67 autó, 45,65 százalékos fellendülés), valamint a DS-nek (30 autó, 87,5 százalék plusz). Az új kínai márkák között jól szerepel a Jaecoo 113 értékesített 7-es SUV-val.
Rosszul indította az évet az Opel (827 autó, -36,24 százalék), lanyhult az érdeklődés a Mitsubishik iránt (97 autó, -38,22 százalék).
A magyar személyautó-piacon 2025-ben a B SUV kategória a legnépszerűbb (24,45 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki S-Cross (2513 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalták el (23,7 százalék részesedéssel), bestseller a Nissan Qashqai 1728 autóval. Ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (16,38 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia (2128 autó). A legnépszerűbb C egyterű a Volkswagen Touran (184 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Skoda Superb (486 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet (717 autó), a minik között a Toyota Aygo (262 autó) az első, a nagyautók között vezet a flottautók kategóriájában érdekelt Toyota Camry (284 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában élen a Ford Mustang (30 autó). A luxusautók között első a BMW 7/M (43 autó), a B kategóriás egyterűk között a Ford Tourneo Courier (220 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Nissan X-Trail (629 autó). Első az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (253 autó), az F kategóriában pedig a Mercedes-Benz G-osztály/AMG (100 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (558 jármű) és a Ford Transit Custom (945 jármű), a kishaszonjárművek között a Mercedes-Benz Citan (374 jármű), a legmenőbb pickup a Ford Ranger (996 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1103 jármű), a személyautó alapú kisteherautók között a Toyota Yaris Van vitte a prímet (18 jármű).
Idén már sok különlegesség kapott magyar rendszámot, pár milliárd forint elment luxusra. Elkelt: egy Ferrari Purosangue, egy Audi R8, egy Maserati GranCabrio, egy Aston Martin Vantage, egy Mercedes-Benz EQS SUV Maybach, két McLaren 750S, egy Bentley Bentayga, egy Ferrari F150 Daytona, két Ferrari 12Cilindri, két Aston Martin DBX, négy Alpine A110, három Rolls-Royce Cullinan, két Ferrari 296 GTS, négy Ferrari Roma, két Aston Martin Vanquish, két Aston Martin DB12 Volante, három Audi e-tron GT, négy Ferrari SF90, három Aston Martin DB12, négy Ferrari 296 GTB, négy Mercedes-Benz SL AMG, négy Bentley Continental, öt Porsche Taycan, nyolc Lamborghini Urus, tizenhárom Porsche Panamera, tíz Mercedes-AMG GT, 29 Porsche 911, 43 Porsche Cayenne, 55 Mercedes-Benz G AMG.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (94 százalékos feletti piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1466-ot, 19,85 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 141 ilyen járművet – amiből 79 nagy, 12 tonnánál nehezebb – vettek tavaly Magyarországon (-31 százalék). Ezek közül csak nyolc magyar gyártású.
Top 65 új autó Magyarországon 2025-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-IV. hónap)
1. Suzuki S-Cross 2513 autó
2. Suzuki Vitara 2148
3. Skoda Octavia 2128
4. Nissan Qashqai 1728
5. Kia Ceed 1255
6. Ford Tourneo Custom 1103
7. Ford Ranger 996
8. Ford Transit Custom (teherautó) 945
9. Toyota Corolla 892
10. Toyota Yaris Cross 828
11. Dacia Duster 825
12. Kia Sportage 817
13. Toyota C-HR 766
14. Volkswagen Golf 745
15. Suzuki Swift 717
16. Nissan X-Trail 629
17. Toyota Corolla Cross 572
18. Ford Puma 566
19. Ford Kuga 564
20. Ford Transit 558
21. Renault Master 541
22. Hyundai Tucson 536
23. Skoda Kodiaq 515
24. Skoda Superb 486
25. Toyota Hilux 472
26. Tesla Model Y 391
27. Fiat Ducato 388
28. Mercedes-Benz Citan 374
29. Volkswagen T-Roc 372
30. Volkswagen Tiguan 371
31. MG ZS 370
32. Toyota Yaris 365
33. Renault Clio 362
34. Toyota RAV4 – 360
35. Ssangyong Korando 358
36. Volkswagen Passat 347
37. Renault Captur 343
38. Peugeot 3008 – 334
39. Ford Transit Custom (személyszállító) 320
40. Omoda 5 – 313
41. Volvo XC60 – 306
42. Volvo XC40 – 300
43. Jeep Avenger 288
44. Toyota Camry 284
45. Ford Transit 282
46. Volkswagen Caddy 281
47. Hyundai i20 – 279
48. Skoda Scala 272
49. Tesla Model 3 – 271
50. Volkswagen T-Cross 270
51. Skoda Karoq 262
51. Toyota Aygo 262
53. BMW 5/Touring/M 254
54. BMW X5/M 253
55. Toyota Proace City 251
56. Opel Corsa 248
57. Hyundai Kona 246
58. Volkswagen Crafter 242
59. Opel Combo 239
60. Ford Tourneo Courier 220
61. BYD Seal U 219
62. Nissan Juke 212
63. Fiat 600 – 203
64. BMW X1 – 201
64. Dacia Sandero 201
(forrás: Datahouse)