A Datahouse adatai szerint 2024 első hét hónapjában 86 ezer 889 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 12,8 százalékkal többet (9828 jármű), mint 2023-ban. A márkák között első a Toyota (11 151 jármű), második a Suzuki (9774 jármű), harmadik a Ford jelentősen lemaradva (7218 autó), negyedik a Volkswagen (6838 jármű), ötödik a Skoda (5980 jármű). A modellek versenyében a hamarosan frissülő esztergomi Suzuki Vitara vezet, második a szintén hazai Suzuki S-Cross, harmadik szorosan a nyomában az örök toplistás Skoda Octavia.
A személyautó márkák versenyében magabiztosan, nagy előnnyel vezet a Suzuki (9522 személyautó, 81,79 százalékos megugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 13,25 százalék, mögötte a Toyota a második (8662 személyautó, 1,01 százalékos enyhe javulás), harmadik a Skoda (5980 autó, 10,21 százalékos mínusz), negyedik a Volkswagen (5547 személyautó, 0,87 százalékos stagnálás). Ötödik a Kia (3828 autó, 10,48 százalékos esés), hatodik a Ford (3386 autó, 20,94 százalékos elmaradás).
Jól kezdte az évet a magyar személyautó-piacon a Hyundai (3347 autó, 50,49 százalékos elrugaszkodás), jól megy a tavasszal kifutó modelljeit akciókkal kiárusító Nissannak (3225 személyautó, 201,12 százalékos kiugrás), a Volvónak (2135 autó, 30,42 százalék plusz), a Renault-nak (2015 személyautó, 61,85 százalék plusz), a Teslának (1345 autó, 72,22 százalékos gyarapodás), az MG-nek (1213 autó, 53,55 százalékos javulás), a Hondának (481 autó, 67,6 százalékos nekilódulás). Berobbant a statisztikába a kínai BYD (663 autó), menetel a Cupra (430 autó, 62,26 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (263 autó, 108,73 százalékos emelkedés). Szaporodnak az Aston Martinok (17 autó, 88,89 százalék plusz), a Lamborghinik (15 autó, 1400 százalékos megugrás) és a Maseratik (8 autó, 33,33 százalék többlet). Javított a Forthing (6 autó, 500 százalék plusz) és az Alpine sem áll rosszul (3 autó, 200 százalék bővülés).
Gyengén áll a Fiat (646 személyautó, -50,84 százalék), halványan teljesít a Mini (254 autó, -40,52 százalék), az Abarth 73 autó, 54,66 százalék mínusz) és a DS (30 autó, -54,55 százalék) sem remekelt.
A magyar személyautó-piacon az év első hét hónapjában a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (25,88 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 4685 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (20,74 százalék részesedéssel) (bestseller a Nissan Qashqai 1922 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (19,36 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (3542 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (211 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (831 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (1012 autó), a minik között a Fiat 500 (574 autó) az első, a nagyautók között vezet a Mercedes-Benz E-osztály (249 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (32 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybah (102 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (200 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (834 autó). Élen az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (455 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (153 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (1275 jármű) és a Ford Transit Custom (1614 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (482 jármű), a legmenőbb pickup a Toyota Hilux 1759 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (713 jármű).
Idén is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Lamborghini Revuelto, egy BMW Alpina XB7, egy McLaren GT, egy Lexus RC F, egy Ferrari 296 GTB, egy Aston Martin DBS, egy Ferrari 812 Competizione, egy Ferrari Portofino, egy Audi R8 Coupé, két Aston Martin DB12 Volante, két Ferrari 296 GTS, két Lotus Emira, két BYD Han, két Audi R8 Spyder, két Bentley Flying Spur, három Alpine A110, három Audi RS7 Sportback, három Bentley Bentayga, négy Aston Martin Vantage, három Audi e-tron GT, négy Ferrari SF90, négy Volkswagen California, négy Aston Martin DBX, négy Jaguar F-Type, öt Audi S8, öt Lamborghini Huracan, öt Ferrari Purosangue, hat Mercedes-Benz S-osztály Maybach, hat Aston Martin DB12, hét Porsche Taycan, hét Bentley Continental, nyolc Lexus LC 500, kilenc Mercedes-Benz EQS AMG,kilenc Lamborghini Urus, kilenc Ferrari Roma, 11 Mercedes-Benz SL AMG, 11 Mercedes-Benz GLS Maybach, 12 Porsche Panamera, 12 Lexus LM, 16 Tesla Model X, 24 Porsche 911, 25 Audi RS6 Avant, 30 BMW 7 M, 31 Mercedes-AMG GT, 39 Mercedes-Benz G AMG, 49 BMW XM, 105 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 3557-et, 1,4 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 245 ilyen járművet – amiből 49 nagy, 12 tonnánál nehezebb – vettek az első hét hónapban Magyarországon (62 százalékos gyengülés). Ezek közül csak három magyar gyártású.
Top 108 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-VII. hónap)
- Suzuki Vitara 4685 autó
- Suzuki S-Cross 3598
- Skoda Octavia 3542
- Kia Ceed 1927
- Nissan Qashqai 1922
- Toyota Corolla 1861
- Dacia Duster 1797
- Toyota Hilux 1759
- Ford Transit Custom 1614
- Toyota C-HR 1421
- Volkswagen Golf 1401
- Renault Master 1275
- Toyota Yaris Cross 1238
- Ford Ranger 1135
- Hyundai Tucson 1069
- Kia Sportage 1061
- Ford Kuga 943
- Toyota RAV4 – 943
- Suzuki Swift 928
- Toyota Corolla Cross 878
- MG ZS 876
- Ford Puma 859
- Hyundai i30 – 838
- Tesla Model Y 834
- Volkswagen Passat 831
- Opel Crossland 747
- Ford Tourneo Custom 713
- Ford Transit 707
- Skoda Kodiaq 683
- Volvo XC60 – 682
- Ssangyong Korando 672
- Mercedes-Benz Sprinter 650
- Volkswagen Tiguan 643
- Opel Corsa 605
- Nissan X-Trail 604
- Volkswagen Arteon 581
- Fiat 500 – 574
- Opel Movano 565
- Mercedes-Benz GLC/AMG 564
- Volkswagen T-Roc 564
- Hyundai i20 – 557
- Skoda Superb 555
- Audi A3/Limousine/S/RS/Allstreet 552
- Opel Astra 549
- Renault Captur 524
- Toyota Aygo X 501
- Fiat Ducato 497
- Tesla Model 3 – 484
- Renault Express Van 482
- Volvo XC40 – 473
- Renault Clio 460
- BMW X5/M – 455
- Volvo EX30 – 441
- Toyota Proace City 430
- Hyundai Kona 421
- Volkswagen Crafter 411
- Citroen Jumper 409
- Skoda Scala 407
- Peugeot 2008 – 394
- BMW 3/M3 – 383
- Volkswagen T-Cross 380
- Ford Focus 376
- Nissan Leaf 375
- Volkswagen Caddy 360
- Opel Mokka 353
- Dacia Sandero 344
- Peugeot Boxer 338
- Lexus NX 316
- Opel Combo 309
- Audi Q3/RS 301
- Skoda Karoq 299
- BYD Atto 3 – 295
- Volkswagen Transporter 289
- Renault Austral 277
- Renault Trafic 274
- Nissan Juke 269
- Toyota Proace 269
- Peugeot 3008 – 262
- Renault Trafic Tour 259
- Iveco Daily 253
- Suzuki Jimny Van 252
- Mercedes-Benz E-osztály/AMG/T 249
- Suzuki Ignis 246
- Kia XCeed 246
- Mazda 6 – 243
- Opel Combo 243
- Volvo XC90 – 243
- Mercedes-Benz V-osztály 242
- Mercedes-Benz GLE/AMG 238
- Renault Megane 238
- BMW X6/M 235
- Toyota Proace City Verso 233
- Cupra Formentor 229
- Mazda CX-5 – 229
- BMW 5/Touring – 227
- Toyota Camry 225
- Isuzu D-Max 220
- Volkswagen Touareg 215
- Dacia Jogger 214
- Mercedes-Benz Citan 213
- BMW X1 – 210
- Skoda Fabia 210
- Renault Arkana 209
- Opel Vivaro 208
- Renault Austral 208
- Kia Niro 206
- Peugeot Partner 206
- Citroen C3 Van 203
(forrás: Datahouse)