A Hyundai Transys elkezdte használni a Thira Robotics autonóm mobil robotjait (AMR) az üzemen belüli logisztikához az amerikai Alabamában. Ez az első alkalom, hogy a dél-koreai Thira Robotics termékeit az USA-ban használják – írta meg az Automotive Logistics szaklap.
A Hyundai Transys hajtásláncokat és üléseket gyárt, és ellátja a Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA) járműszerelő üzemét. A részleg 2019-ben jött létre, amikor a Hyundai Dymos és a Hyundai Powertech egy egységként egyesítette erőit.
Egy kísérleti projektet követően a Hyundai Transys a T300-as AMR-eket használja az alkatrészek gyártósorra történő mozgatására és a kocsik kirakodás utáni visszaszállítására. A Hyundai Transys elmondta, hogy az AMR-ek kocsiszállításra történő bevezetése után a termelés más területeire összpontosíthat.
A Thirabot T300-asok 300 kilogrammos terhet tudnak szállítani, és akár 10 fokos padlólejtőkön is képesek közlekedni, ráadásul képesek lifteket használni az alkatrészek több szinten történő szállítására. A Thira szerint ezek az AMR-ek olyan padlókon is képesek mozogni, amelyek repedezettek, vagy olaj- vagy zsírfoltokat tartalmazhatnak.
“A barnamezős raktárak és gyárak tulajdonosai és mérnökei, akik nem tudtak AMR automatizálást bevezetni anélkül, hogy több tíz- vagy százezer dollárt fektettek volna be a padlók utólagos átalakításába, most pénzt takaríthatnak meg a padlók javításán, és befektethetnek az automatizálásba, megoldva ezzel a munkaerőhiányt, amely megakadályozza őket a piaci kereslet kielégítésében” – nyilatkozta Peter Kim, a Thira Robotics vezérigazgatója.
A vállalat szerint az AMR-ek alabamai bevezetése az ottani munkaerőhiánnyal függött össze. A Thira Robotics sajtóközleményében azt írta, hogy Alabama feldolgozóiparát elbocsátási hullám sújtotta, miközben az Egyesült Államok a gyártás nagyobb mértékű lokalizálása mellett kampányolt. A cég megerősítette, hogy tovább folytatja terjeszkedését az USA-ban.
Tavaly augusztusban a HMMA bejelentette, hogy 290 millió dollárt fektet be a Hyundai népszerű szabadidő-autói gyártásának fokozására. Az autógyártó közölte, hogy a teljes beruházásból 190 millió dollárt szerszámok és berendezések korszerűsítésére szánt, hogy felkészüljön a teljesen új, ötödik generációs Santa Fe gyártására.