A legmagasabb szintre emelkedett az Eurotrade és az Iveco kapcsolata

Iveco
Az idén 33 éves Eurotrade Kft. – több, mint húszéves kereskedelmi kapcsolat után disztribútori szerződést kötött az Ivecóval, azaz teljes jogkörrel képviseli – a szigetszentmiklósi ETV mellett – a haszonjárműmárkát hazánkban.

Az Eurotrade Kft. sajtótájékoztatón ismertette a disztribútori tevékenység részleteit, majd az Iveco közép-kelet-európai képviseletének vezetői, Tatiana Benova marketinges, illetve Ivan Blazek ügyvezető-helyettes mutatták be az Iveco újdonságait, a közép-kelet-európai térség piaci eredményeit, a közeljövő terveit, valamint az Iveco hosszútávú magyarországi elképzeléseiről is szó esett.

Szűcs Attila ügyvezető, tulajdonos
Szücs Attila ügyvezető, tulajdonos

Szücs Attila, a kisigmándi Eurotrade cégcsoport tulajdonosa és ügyvezetője felelevenítette az olasz márkával folytatott együttműködés mérföldköveit, amelynek csúcspontja a tavaly december végén Bécsben megkötött disztribútori szerződés. A főként új és használt haszonjárművek, alkatrészek és gumiabroncsok kereskedelme mellett a vállalat érdekelt a megújuló energiatermelésben, továbbá a BYD elektromos haszonjárműveinek hazai forgalmazója, de a cég szervizeléssel, ingatlanfejlesztéssel és pénzügyi szolgáltatásokkal is foglalkozik. Három telephellyel vannak jelen az országban, a kisigmándi, kistarcsai és szombathelyi bázisok kiépítése után Romániában is terjeszkednek, jelenleg is folyik a 15 ezer négyzetméteres sepsiszentgyörgyi létesítmény építése. A projekt befejezése és a kereskedelmi, szolgáltatói munka elkezdése idén nyáron várható. Ott szintén tervezik Iveco haszonjárművek forgalmazását.

iveco_osszes

Szücs Attila elmondta, hogy 2000-ben indult az Iveco sztori, 2008-ban hivatalos márkaszervizt nyitottak Kisigmándon, 2014-ben átadták az ország legnagyobb gázos nehézgépflottáját: 63 CNG Stralis teherautót vett a FKF Zrt. 2021-től már a gyártól rendelnek új járműveket, az együttműködés koronája pedig a három hónappal ezelőtt megkötött disztribútori szerződés – hangsúlyozta.

Az Eurotrade Kft. tavaly 10 százalékkal, 8,9 milliárd forintra növelte árbevételét, az üzemi eredmény mintegy 30 százalékkal javult, 675 millió forintot tett ki. A tulajdonos 2023-től többet vár, a tervezett árbevétel 12 milliárd forint. A járműkereskedelmi üzletág 2022-ben 400 nehézgépjárművet adott át az ügyfeleknek, a cég 2025-re az értékesítési darabszámot ezerre kívánja emelni. Ebben nagy szerepet kapnak az Iveco járművei, köztük is hangsúlyosan az alternatív hajtásúak. A cél 2027-re a 3,5 tonna alatti kategóriában a 7,5 százalékos részesedés elérése.

Az Iveco gőzerővel dolgozik a termékpaletta zöldítésén, a elektromos Daily mellett CNG és bio CNG változatok is futnak majd az utakon, de a nehéztereherautó-szegmensben is megjelennek az elektromos, biogázos, majd pedig a tüzelőanyagcellás járművek. A vállalat célja a zéró emisszióra való átállás 2040-re. A csoporthoz tartozik az Iveco Capital, a Heuliez Bus, az Iveco Bus, az Iveco, az Astra, a Magirus, a motorgyártó FPT, valamint a katonai járműveket gyártó Iveco Defence Vehichles.

Ivan Blazek, az Iveco régiós helyettes vezetője
Ivan Blazek, az Iveco régiós helyettes vezetője

Ivan Blazek beszélt az Iveco és az amerikai Nikola együttműködéséről, amelynek keretein belül megkezdődött a Nikola Tre elektromos kamion gyártása a németországi Ulmban. Tervezési fázisban van ugyanennek a kamionnak a hidrogénhajtású verziója is. Ugyancsak hidrogénes fejlesztés zajlik a Hyundai közreműködésével, a tüzelőanyagcellás eDaily FCEV modellt a 2022-es IAA kiállításon mutatták be. Ebben a 90 kW-os tüzelőanyagcellás rendszert a koreaiak, a 140 kW-os elektromos motort és az akkumulátort az olaszok gyártották. A 12 kilogrammnyi hidrogént az alvázban elhelyezett hat tartály hordozza. Hatótávja 350 kilométer, 7,2 tonnás, azaz 3 tonna hasznos terhet cipelhet. Töltése csupán 15 percig tart.

Iveco

Az alternatív hajtásláncok fejlesztésével párhuzamosan az Iveco az önvezetésben is élen jár, a Plus vállalattal közösen már közúton tesztelnek félautomata szerelvényt.