Ruha teszi az autót – hibrid DS 4 teszt

DS 4 E-tense
A DS márka a legtöbb autókategóriában jelen kíván lenni, a DS 4 a kompaktok között harcol az inkább a kényelemre és a prémium jellegre vevők kegyeiért. Ha ki akar tűnni a mezőnyből, akkor a DS 4 alkalmas a feladatra, igaz, az ára borsos.

Hogy néz ki?

Hossza 4,4 méter, magassága 1,47 méter, szélessége 1,866 méter, tengelyek közötti távolsága 2,675 méter, a kocsi igazi crossover se nem ferdehátú, se nem szabadidő-autó, a kettő ízléses elegye.

ds4_0

Formavilága egyedi, a háromszög és a rombusz mintázat adja a DNS-ének a lényegét, a részletekbe elveszve úgy érezzük magunkat, mint egy kaleidoszkóp belsőjében, azzal a különbséggel, hogy a kövek nem élesek, tapintásuk puha, bársonyos, mint a DS 4 kárpitjai. Az utastérben a meghatározó jellemző a kreativitás, művészlelkek imádni fogják.

ds4_belso_2

A vezetőt 7 hüvelykes szerény képességű információs kijelző tájékoztatja, sokkal izgalmasabb a szélvédőre vetített adatok alapján vezetni. A központi érintőképernyő 10 hüvelykes, azon vezéreljük a klímát, az ülésfűtést és a kábeles CarPlay funkciókat – ha éppen működik a kivetítés.

ds4_belso

Van még egy teljesen felesleges kisebb, írásfelismeréses érintőképernyő, ami azon kívül, hogy isteni rombuszpixeles mintákat rajzolhatunk, nem sok mindenre jó. Oké, lehet arról is vezérelni két koppintással a felső képernyőt, lehet növelni a térkép léptékét, de miért szórakoznék az alsóval, ha közben vezetni is kéne?

ds4_kozepkonzol

A bőrülések remekül tartanak, a kocsi hátul sem szűk két felnőttnek. A csomagtartó alaphelyzetben 390 literes, ha nálunk van a két töltőkábel, akkor bajban vagyunk. A hátsó üléstámlák 60:40 arányban dönthetők, sík padlót nem kapunk, a csomagtartó teljes űrtartalma 1190 literre nő.

ds4_csomagtarto

A hátsó ablak alacsony, rossz a kilátás, ezen a tolatókamera képe segít.

Hogy megy?

Hiába hajtja két motor, az Év Zöldautója 2022 díjat nyert DS 4 E-tense elsőkerékhajtású, a benzinmotor a jól ismert 180 lovas, 250 newtonméteres, 1,6 literes turbós, a nyolcfokozatú Aisin váltó házába épített villanymotor szintén ismerős a Stellantis többi márkájából: 110 lovas, legnagyobb forgatónyomatéka 320 Nm (a rendszer teljesítmény 225 lóerő és 360 Nm forgatónyomaték). Utóbbi a padló alatt elhelyezett 12,4 kilowattóra kapacitású lítium-ion akkumulátorból táplálkozik, amely téli üzemben legfeljebb 34-36 kilométeres tiszta, helyi kibocsátásmentes hatótávot tesz lehetővé.

ds4_motor

Ha gyakran töltjük – mint ahogy én tettem – 3,3 literes átlaggal számolhatunk 100 kilométerenként, ha nem tudjuk tölteni, akkor 7-7,5 literes átlagfogyasztásra számítsunk téli üzemben (tartós autópályahasználat nélkül). Csak villannyal közlekedve 25-30 kwh/100 kilométer fogyasztással érdemes számolni, ha nem akarunk az üresen 17 mázsás kocsiban megfagyni. A hibrid rendszer tömege 233 kilogramm, ezt akkor is cipeljük, ha tele van és akkor is, ha üres az akkumulátor töltöttsége.

ds4_fogy_el ds4_fogy_el2

Gyári adatok szerint a Rüsselsheimban, az Opelnél gyártott DS 4 E-tense álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,7 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 233 kilométer/óra.

ds4_fogy_benzin
Csak benzinnel hajtva 7 liter körüli a fogyasztás az M0-áson

Alapáron hazánkban 7,4 kW-os AC-töltést kapunk, a Lidl parkolóban örültem az 5-6 kilowattos óránkénti töltési képességnek is. Ha otthon töltjük, 6-6,5 órát szánjunk rá a 100 százalékos töltöttséghez.

ds4_lidl

Milyen vezetni?

Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, progresszív csillapítású futóműve puha, kényelmes, a sportos vezetés távol áll tőle, pedig van benne kakaó. A kormányzás túl könnyű, nagyobb sebességnél azonban valamennyire felkeményedik, így nem esünk le nagyobb tempóval sem az útról. A fékpedál visszajelzése nem meggyőző, B fokozatot választva erősebb visszatöltésre számíthatunk.

ds4_karpitok

A menetkapcsolóval elektromos, hibrid, sport és komfort üzemmódot kapcsolhatunk. Utóbbi azért érdekes, mert az adaptív csillapítás az előre néző kamera alapján folyamatosan igazítja az adott helyzethez a lengéscsillapítókat. Az eredmény magáért beszél. Egy baj van vele, hogy 2022 decemberi gyártásig szériatartozék, utána opciós, ami további 430 ezer forinttal hizlalja a vételárat.

ds4_1

Mennyibe kerül?

Ha beleszeretett a legszebb francia kompaktba, jó, ha tudja, hogy 2022 karácsonyán 11,55 millió forintot kellett a benzines alapváltozatáért fizetni. A phev változat legolcsóbban 16,1 millió forintért lehet az öné, a tesztelt Performance Line+ változat indulóára 18,6 millió forint, a bársonyvörös fényezés 130 ezer forint, a motoros csomagtartó-nyitás, kulcsnélküli nyitás és indítás, első és hátsó parkolóradarok, 360 fokos kamerarendszerrel, adaptív tempomat, hátsó forgalomérzékelő együtt csomagban 630 ezer forint, a 14 hangszórós Focal Electra hifi 550 ezer forint, a 32 amperes töltőkábel 100 ezer forint, elektromosan állítható és fűthető első ülések és fűthető kormánykerék 530 ezer forint. Nem merem összeadni, mert félek, hogy túl sok.

Kép és szöveg: Biró Csongor

ds4_fogyasztas_vegyses ds4_fogy_stat ds4_muszerfal ds4_2 ds4_toltes_gyors ds4_toltes_otthon ds4_toltes_lidl