Megérkezett a Citroën új nagyautója

C5 X
A Citroën Magyarországon is bemutatja új zászlóshajóját, a C5 X-et, amely eredeti, a szedánok és a kombik szintéziseként hű marad a nagy Citroën modellek hagyományaihoz. A benzines és plug-in hibrid hajtással elérhető modellt a márka hazai importőre a Magyar Év Autója 2023 díjra jelölte az üzleti autók kategóriában.

A C5 X-ben mutatkozott be a világújdonságnak számító aktív komfort futómű, amely valóban azt az érzetet kelti, hogy repülőszőnyegen utazunk – ez az érzés mindig is jelen volt a Citroën történetében. A csakis a konnektoros változattal érkező megoldásnál négy vezetési módot kínál, amelyek segítik a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés munkáját, simábbá teszik a haladást, kanyarokban pedig különösen hatékonnyá teszik azt.

c5x1

Utazásra invitáló a modell belső tere is: a szalon hangulatot elsősorban az komfortülések elismerten kiemelkedő kényelmének és a páratlan térkínálatnak köszönhetjük, amely a hátsó üléseken különösen nagyvonalú. Az átgondoltan kidolgozott, 545 literes csomagtér ideális ajánlat a kombik kedvelői számára (lehajtott hátsó ülésekkel elérhető maximális térfogat 1640 liter).  Az utazás nyújtotta kellemes élményt olyan csúcstechnológiai elemek sokszorozzák tovább, mint a Shine felszereltségi szinttől elérhető továbbfejlesztett színes hologram-kijelző.

c5x3

A modell magas felépítése annak köszönhető, hogy hasmagassága meghaladja a hagyományos ötajtósokét, kerekei pedig kifejezetten nagyok, 720 mm átmérőjűek, és a változatok nagy részében 19 hüvelykes felnikre szerelik őket. Ezekkel a megoldásokkal a vezető üléspozíciója magasra került, ami kedvezőbb kilátást, ennek révén pedig nagyobb biztonságot jelent – mindez fontos szempont a SUV-kat kedvelő ügyfelek számára. A 2785 mm-es tengelytáv eredményeképpen a hátsó üléseken különösen tágas a helykínálat, de a külső méretek is tekintélyt parancsolóak: a C5 X 4805 mm hosszú, 1865 mm széles és 1485 mm magas. Ezek az értékek a felső-közép kategória közepére teszik az új modellt.

c5x4

A konnektoros változat 225 lóerő összteljesítményű hajtásláncával teljes csendben és szén-dioxid-kibocsátás nélkül tudunk elindulni, akár 135 kilométer/óra sebességig gyorsíthatunk és ideális esetben 55 kilométert is megtehetünk teljesen elektromos üzemmódban. Emellett a C5 X kétféle benzinmotoros változatban rendelhető már itthon is. A Citroën C5 X árazásakor kifejezetten ügyeltek arra, hogy a plug-in hibrid verzióknak racionális, megfizethető ára, felára legyen. Feel Plus szinten, ahol csak a PT130 benzinmotor érhető el, a felár 3 millió 750 ezer forint, míg a legnépszerűbb motor, a PT180 esetében Shine és Shine Plus szinten a plug-in hibrid hajtáslánc 3 millió forinttal kerül többe.

c5x6