Visszaesett a cseh autópiac

cseh autópiac, Skoda
Csehországban visszaesett 4,3 százalékkal 47 391 darabra éves szinten az eladott új személyautók száma az idei első negyedévben. Márciusban a csökkenés 16 százalékos volt – közölte a cseh autóipari szövetség.

Az eladás csökkenése mögött alapvetően a legtöbb autógyár csökkentett termelése áll, ami az alkatrészek, elsősorban a csipek hiányára vezethető vissza.  Az új kocsik iránti kereslet ugyanis aránylag magas – mutatott rá a szövetség a közleményében.    A legkeresettebb márka a Skoda volt, amelyből az első negyedévben 16 654 darabot adtak el, ez éves szinten hét százalékos csökkenés. A második helyen a Hyundai áll 4419 eladott kocsival, ami két százalékos csökkenés. A harmadik helyen lévő Volkswagen márka eladása 29 százalékkal 3463-ra esett vissza. A negyedik a Toyota, amely 3172 eladott kocsival 55 százalékkal emelte értékesítéseit. A Kia márkából 2459 kocsit adtak el, 60 százalékkal többet, mint egy éve.    Ami a modelleket illeti, a legtöbbet a Skoda Octáviából (3887), a Skoda Fabiából (3276) és a Skoda Superbből (2059) adtak el.    Az eladott új gépkocsik 66 százaléka benzines, 25 százaléka dízelüzemű, míg 9 százalékuk hibrid meghajtású.