Itt az új Astra, de tavaszig még nem vezethetjük

Opel Astra
A németországi világpremier után Budapestre is ellátogatott az új Opel Astra. Összesen három kézzel épített példány létezik az autóból, ebből kettőt a magyar újságírók közelről is megtekinthettek. Az autó szép és arányos lett, kényelme és technikája pedig megfelel a jövő igényeinek.

Az Opel Budapesten is bemutatta a kompakt Astra alapjaiban új, hatodik generációját. Egyszerű, vonalas, éles és látványos formákkal érkezett, a műszerfala immár teljesen digitális.

Az új Astrával a német márka új fejezetet nyit a modell 30 éves sikertörténetében: a rüsselsheimi kompakt története során most először villamosított hajtással is elérhető. Az Opel plug-in hibridként kétféle teljesítmény-változatban (180, illetve 225 lóerő) kínálja az Év Zöldautója 2022 díjra jelölt Astrát. 2023-ban az Astra tisztán akkumulátoros-elektromos hajtású Astra-e változatban is piacra lép. A villamosított hajtásláncok mellett az új modell magas hatásfokú benzin-, és dízelmotorokkal is elérhető, a  belépő ezerkettes benzines 110, az izmosabb 130 lóerős, az 1,5 literes, egyke dízel pedig 130 lóerős.

3

Hossza 4374 milliméter, szélessége 1860 milliméter, mindössze 4 milliméterrel hosszabb elődjénél. A tengelytáv viszont 13 millimétert nyúlt, így 2675 milliméteres. Állítható padlómagasságú csomagtere ledöntött hátsó ülésekkel akár 1250 liternyi csomagot fogadhat be. A kormányzás, és a felfüggesztés oldalerőkkel szembeni merevségét – MacPherson futómű dolgozik elöl, és csatolt lengőkaros a felfüggesztés hátul – eleve úgy állították be, hogy a szerkezet hossztengely menti csavarodási ellenállása a lehető legnagyobb legyen. Az új modell fékteljesítménye magas, viselkedése ívmenetben éppúgy stabil, mint egyenesben. Az új Astra torziós merevsége 14 százalékkel magasabb elődjénél.

2

Bár korábban úgy volt, hogy az Opel Astra már idén ősztől megrendelhető, a csiphiány és a koronavírus-járvány miatt a közönség csak jövő tavasztól találkozhat z izgalmas újdonsággal az utakon. Az új Astrát az Opel főhadiszállásán, a németországi Rüsselsheim városában tervezték, fejlesztették, és ott is készül – made in Germany.