Ázsiában épül Porsche-gyár

Porsche
A Porsche az ázsiai igényeknek megfelelően bővíti fejlesztési és termelési kapacitását. A következő évtől ennek kapacitása még tovább bővül egy új, kínai központú kutatási és fejlesztési központtal, amely lehetővé teszi, hogy a vállalat folyamatosan szem előtt tartsa a Porsche legnagyobb önálló piacát. Emellett a cég fokozza a jelenlétét Délkelet-Ázsia feltörekvő piacain. A különböző új projektek mellett, mint például a régió első határokon átívelő töltőhálózatának létrehozása a Shellel történő együttműködésben, a Porsche kis kapacitású helyi összeszerelő gyárat is létrehoz Malajziában, kibővítve a vállalat gyártási helyszíneit. Az itt készülő autók a helyi piaci igényeinek megfelelőek és kizárólag Malajziában lesznek elérhetőek.

Annak érdekében, hogy a világszerte különböző ügyféligényeknek eleget tegyen, a Porsche egyre több kutatási és fejlesztési központot hozott létre a világ különböző pontjain. A sanghaji kutatási és fejlesztési központ segíti a kínai vásárlók igényeinek és szükségleteinek megértését, valamint a helyi termékfejlesztés javítását. Emellett az idei évben alapított Porsche Digital China különálló vállalatként is fokozza a jelenlétet, miközben a Porsche Engineering China immár 20 éve tevékenykedik a piacon. Ezek fontos mérnöki és formatervezési munkákat végeznek, olyan tapasztalatokat begyűjtve, amelyek a végső termékben öltenek testet. A Porsche által működtetett kutatási, fejlesztési és tesztelési központok több kontinensen is megtalálhatók és közvetlenül a vállalat Weissach-i fejlesztési központjához kapcsolódnak. A munka a svédoroszági Arjeplog befagyott tavaitól kezdve (ahol a hideg időjárásban történő tesztek zajlanak) a dél-afrikai Johannesburg egyedi klíma- és útviszonyain át a kaliforniai hőségig terjed. Az itt szerzett tapasztalatok nem csak a járművek menetdinamikáját és minőségét, de kényelmi és biztonsági megoldásait is érintik, a Porsche jövőbeli sportautóinak technológiai megoldásairól nem is beszélve.

A hosszú távú globális befektetésekre kiváló példa a Porsche 2016-ban létrehozott alvállalata, a Porsche Digital. A vállalat az új, ügyfélközpontú szolgáltatások kutatására és fejlesztésére specializálódott, németországi központja mellett pedig irodákat tart fenn az USA, Spanyolország, Kína, Izrael és Horvátország területén.

Ázsia délkeleti része nagyon dinamikus piac, amely jelentős növekedési potenciált rejt magában. A Porsche ennek megfelelően igyekszik fokozni jelenlétét a tíz tagból álló ASEAN régióban azzal, hogy hosszútávú partnerével, a Sime Darby Berhaddal közösen új összeszerelő központot hoz létre. A malajziai helyszín a helyi piaci igényeinek és előírásainak megfelelő modellek végső munkálataiért lesz felelős 2022-től kezdve. A gyár a Porsche európai termelési központjaival szoros összefüggésben végzi majd a munkáját.

Az elmúlt tíz évben a Porsche szoros bizalmi kapcsolatot ápolt a Sime Darby Berhaddal, amely exkluzív importőrként és kereskedőként kezelte a márka sportautóit. A gyümölcsöző partneri viszony másik oldalát a Malajziában kialakult, folyamatosan növekvő és végletekig elkötelezett rajongói bázis adta, amely a nehéz körülmények ellenére is kilenc százalékkal több Porsche modellt vásárolt 2020-ban, mint az előző évben. Az ASEAN országok alapító tagjaként Malajzia kiemelkedő üzleti lehetőségekkel és erős autóipari háttérrel rendelkezik.