Növekedési pályára áll a Siemens

A Siemens német gépipari konszern bemutatta új növekedési stratégiáját, amelynek célja, hogy felgyorsítsa a magas hozzáadott érték növekedési ütemét egy digitális technológiai szektorra összpontosító vállalatként.

Roland Busch, a vállalat új vezérigazgatója, aki februárban vette át a vezetést Joe Kaesertől, szeretne új ügyfeleket szerezni és növekedést elérni a mérnöki alaptevékenység és a digitális szakértelem ötvözésével.  A német nagyipari vállalat kiterjesztené ügyfélkörét a hagyományos ipari vásárlóin túl, digitális fejlesztéseit felkínálva a gyárak, vonatszerelvények és épületek működésének és teljesítményének javítására.     “A digitalizáció, az automatizáció és a fenntarthatóság hajtja üzleti tevékenységünk növekedését. Hagyományos ipari tevékenységünk és digitális üzletágunk kölcsönösen erősítik egymást” – mutatott rá Busch a befektetők tájékoztatását szolgáló “tőkepiaci napon” kiadott sajtóközleményben.

A Siemens vezetése az új stratégia alapján javította növekedési előrejelzését, valamint megerősítette, hogy a 2021-es pénzügyi évre 5,7-6,2 milliárd euró közötti nyereséget vár.     A vállalat éves összevetésben 5-7 százalékos bevételnövekedést vár a korábbi 4-5 százalékos cél helyett. A részvényenkénti hozam éves emelkedését a vételi ár allokációját (PPA) megelőzően 8-10 százalék közé tervezték.

Ralf Thomas, a Siemens pénzügyi igazgatója közölte, hogy progresszív osztalékpolitikát terveznek, valamint egy új, ötéves, legfeljebb 3 milliárd euró értékű sajátrészvény-visszavásárlási programot indítanak az októberrel kezdődő 2022-es pénzügyi évben.     A Siemens az utóbbi öt évben kétszer is végrehajtott 3-3 milliárd eurós részvény-visszavásárlást.

A Siemens Energy 2020-as leválasztását követően az anyavállalat bejelentette, hogy innentől kezdve a digitális technológiára összpontosít, elsősorban az ipari, infrastrukturális, szállítási és egészségügyi területre koncentrál.

A Digital Industries, a Smart Infrastructure, a Mobility és a Siemens Healthineers cégek potenciális piacai önmagukban 440 milliárd eurós volument tesznek ki a 2020-as adatok alapján. Ezek a piacok az előrejelzések szerint 2025-ig 4-5 százalékkal nőhetnek évente.

A vállalat várakozásai szerint a 2020-as pénzügyi évben elért 5,3 milliárd euró értékű digitális technológiai bevételei 2025-ig évente 10 százalék körüli mértékben növekedhetnek.    Az új növekedési stratégia alapján a Siemens közölte: digitális alkalmazásokat fog fejleszteni egyes iparágak számára, és gyorsabban fog termékeket bevezetni olyan területeken, mint az automatizálás, a mesterséges intelligencia és a kiberbiztonság.

A svájci ABB-vel, a francia Schneider Electric-kel, valamint a General Electric és az Alstom cégekkel versenyző vállalat további 120 milliárd euró értékű piacokra is be akar lépni szerves növekedés és felvásárlások révén.     Részleteket nem árultak el arról, hogy mennyit tervez költeni a Siemens erre a célra. Májusban a Supplyframe elektronikai alkatrészeket gyártó amerikai vállalatot 700 millió euróért, 2020-ban pedig a Varian Medical Systems, sugárterápiás eszközöket, illetve szoftvereket gyártó és forgalmazó amerikai vállalatot 16,4 milliárd dollárért vásárolta fel a Siemens.