Vezettük az új Opel Corsát

Bár nálunk az Astra a legmenőbb Opel, 2018-ban és 2019-ben egyaránt a Corsa nyerte óriási fölénnyel az Opel házi versenyét. Horvátországban próbáltuk ki a Magyarország Autója 2020 díjra jelölt kisautót.

Hogy néz ki?

Ahogy 1982 óta minden generációt, úgy a hatodik generációs Corsa is a spanyolországi Zaragozában készül, a gyártás indításán megjelent VI. Fülöp spanyol király, Carlos Tavares, a PSA-csoport igazgató tanácsának elnöke valamint Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója.

IMG_9496Opel Corsa teljesen új, könnyűszerkezetes alapra épült, légellenállása kiváló (cd 0,29), legkönnyebb változata 980 kiló. Elődjéhez képest 108 kilóval lett könnyebb ez a modell. Az alumínium gépháztető 2,4 kilós előnyt hozott az acélhoz képest, és további tízet faragott le az új ülésstruktúra.

IMG_9506A tetővonal 48 milliméterrel alacsonyabb az elődnél, a vezető 28 milliméterrel lejjebb ül, de az üléspozíció ettől még nem sportos. A hátsó fertály szűk, a beszállás nehézkes, a hátsó ajtók nagyon kicsik. Ezzel szemben elöl tágas a hely, jól átlátható az autó, a digitális műszerfal grafikája és megjelenítése szegényes és fantáziátlan, a fordulatszámmérőt a bal alsó sarokba dugták el. A csomagtartó átlagos, 309 literes, az ülések lépcsős ledöntésével 1081 literesre bővíthető.

Corsa-043Hogy megy?

A 4,06 méter hosszú ötajtós Opel Corsa 75-130 lóerő közötti teljesítményskálával áll rendelkezésre. A legerősebb változat csakis Aisin nyolcfokozatú automatikus váltóval kapható, amely jó szolgálatot tesz a kisautóban, bár a kézi hatfokozatú is könnyen és pontosan kapcsolható (az automata a gyengébb turbóshoz is elérhető).

Corsa-045A 75 lovas alapmodellt nem volt szerencsénk vezetni a nemzetközi bemutatón, de a 100 lóerős turbós háromhengeres teljesen vállalható menetteljesítményt és elfogadható dinamikát ad. A gyengébbik 1,2 literes turbós nyomatéka eléri a 205 newtonmétert, a 96 kW/130 lóerős csúcsváltozaté pedig a 230-at. Ennél is fontosabb, hogy mindkettő nyomatékmaximuma széles tartományban áll rendelkezésre (percenként 1500 és 3500 fordulat között legalább 95 százaléka). Az erősebb végsebessége 208 kilométer/óra, 0-ról 100 kilométer/órára 8,7 másodperc alatt rajtol. A gyengébb sem lassú, álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 9,9 másodperc alatt gyorsul fel, miközben végsebessége 188 kilométer/óra.

Corsa-044A benzinmotorokat 1,5 literes dízel egészíti ki, teljesítménye 75 kW/102 LE, legnagyobb nyomatéka 250 newtonméter (0-100 km/h sprintje 10,2 másodperces, végsebessége 188 km/h). Az emissziót a motor közelében, egységként beépített passzív oxidációs katalizátor/NOx-elnyelő, AdBlue-befecskendező, SCR-katalizátor és dízel részecskeszűrő csökkenti. Ezáltal az NOx-emisszió 90 százalékkal esik vissza, és a szilárd részecskék 99,9 százaléka marad a szűrőben. 15 literes AdBlue-tartály teszi fölöslegessé az utántöltögetést a szervizlátogatások között.

Milyen vezetni?

Több változatot is kipróbáltam a bemutatón, mindannyiszor az volt az érzésem, hogy Astrát vezetek, a Corsa irányíthatósága jelentősen javult az elődhöz képest. Futóműve feszes, kormánya pontos, a 130 lovas GSi Line változat pedig kifejezetten dinamikus (sport módban főleg). A dízel szerény erejét jókora nyomatékkal kompenzálja, fogyasztása pedig kivételesen alacsony, a kipróbált tesztautóban 130 kilométer után 3,8 literes, 230 kilométer megtételét követően 4,4 literes átlagfogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép. A benzinesek sem torkosak, a 100 lóerős 5,5 liter/100 kilométer alatt tartható, de sportosan vezetve sem kért 6,5 liternél többet 100 kilométerenként a 130 lovas sem.

IMG_9501Mennyibe kerül?

Alapáron is jól felszerelt a Corsa, tartalmazza a frontális ütközésveszélyre figyelmeztető asszisztenst automatikus vészfékezéssel és gyalogos-felismeréssel, intelligens sebességszabályozó-korlátozót, sávtartót és jelzőtábla-felismerőt.

Corsa-014Az extralista bőséges, külön hangsúlyt érdemel az adaptív, vakításmentes, LED-mátrix világítás, amelyet először kínál az Opel a kisautó-szegmensben (először LED-esek a ködlámpák is). Összesen nyolc fénydiódát vezérel a legújabb generációs, nagyfelbontású frontkamera, automatikusan, folyamatosan illesztve a fénykévét a mindenkori közlekedési helyzethez és környezethez. Érezhetően fokozzák a biztonságot a modern asszisztensek is, mint a jelzőtábla-felismerő, a radar alapú automatikus sebességszabályozó, vagy az érzékelős oldalvédelem. A Corsa ezen újdonsága 10 kilométer/óra alatti manőverezéskor óv a kocsi oldalának meghúzásától. Ezekhez járul a holttér-figyelő és a parkolást segítő első-hátsó radar, valamint a 180 fokos panoráma tolatókamera. A kényelmet többféle ülés fokozza akár masszírozó funkcióval is…

78420371_787699754985214_4474409109776498688_nAz új Corsa 2+3 év kiterjesztett garanciával rendelkezik legfeljebb 100 ezer kilométer futásteljesítményig. Legolcsóbban 4,29 millió forintért juthatunk Corsához, a kipróbált 100 lóerős 1,2 literes alapára 4,92 millió forint, a 130 lovas GS Line változatért legkevesebb 6,74 millió forintot kell leszurkolni, a dízel indulóára 5,44 millió forint.

B. Cs.

78692556_718964715264297_7141263898543390720_n 78205443_561837834603703_3280133121718091776_n 78122100_2391243350999002_559952268112166912_n 78100618_414486906123341_775526039727112192_n 77281426_523482065048015_7448330223138897920_n 76918407_1031018800563273_8444157200040984576_n 76914262_477762819510891_295276158331650048_n