Két új győri motor a Q8-ban

Az Audi két hathengeres erőforrással bővíti a Q8 motorkínálatát. Mostantól kezdve a Q-család zászlóshajóját egy erőteljes 3.0 TFSI motorral, illetve a 3.0 TDI egy új változatával is rendelhetik az ügyfelek.

Az Audi Q8 két világ legjavát egyesíti: egy négyajtós luxuskupé eleganciáját elegyíti egy SUV modell praktikus tulajdonságaival. Nagyvonalú belső térkínálata a sokoldalúan alakítható csomagtérrel, a legkorszerűbb működési és futómű technológiával illetve intelligens asszisztens rendszer kínálatával kiegyensúlyozott partnerként kíséri üzleti és szabadidős utazásai során egyaránt. A nagyméretű SUV modell most még szélesebb motorkínálattal hódít az ügyfelek körében, köszönhetően a két új erőforrás változatnak.

Az Audi Q8 55 TFSI modell ezentúl háromliteres hengerűrtartalmú, hathengeres szikragyújtású motorral is elérhető, amely közvetlen befecskendezésével 250 kW (340 LE) teljesítményre képes. Maximális forgatónyomatéka 500 Nm, amelyet széles tartományban, 1370 és 4500 fordulatszám között képes leadni. Köszönhetően turbófeltöltővel szerelt benzinmotorjának, az Audi Q8 álló helyzetből 5,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás sebességre. Legnagyobb sebessége 250 kilométer/óra, amelyet elektronikusan korlátoztak.

A másik újdonság a Q8 kínálatában egy újabb motorváltozat a háromliteres dízel erőforrásból. Teljesítménye 170 kW (231 LE), forgatónyomatéka pedig a benzineséhez hasonlóan bőséges, 500 Nm, amely 1750 és 3250 fordulatszám között elérhető. Álló helyzetből az Audi Q8 45 TDI 7,1 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, maximális sebessége pedig 233 kilométer/óra.

Az Audi Q8 minden motorja a lágy hibrid rendszerrel együttműködésben dolgozik, a rendszer legfontosabb elemei a lítiumion akkumulátor és a szíjhajtású indítógenerátor (BAS egység), amely az SUV modell 48 voltos fedélzeti elektromos hálózatát látja el energiával. Lassításkor az indítógenerátor akár 12 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát, amit az akkumulátor tárol. Ha a vezető elveszi a lábát a gázpedálról 55 és 160 kilométer/óra sebesség között, az Audi Q8 képes 40 másodpercig lekapcsolt motorral vitorlázni. A generátor ezután gyorsan és igen finoman indítja újra a hathengeres aggregátot. A start/stop rendszer működése 22 kilométer/óra sebességnél indul.