Csak Kínában bízhat a Michelin

Csökkent a Michelin abroncsgyártó harmadik negyedévi forgalma részben a lanyha európai és észak-amerikai kereslet miatt.

A francia cég azt közölte, hogy a szeptember végéig tartó három hónapban a forgalma 5,18 milliárd euróra esett az egy évvel korábbi 5,31 milliárd euróról.   A Michelin beszámolója szerint a július és szeptember közötti időszakban a teher- és személygépkocsi abroncsok eladása nőtt  Kínában, ugyanakkor csökkent Dél-Amerikában.

Az első félévben Latin-Amerika kivételével minden térségben bővült a Michelin-abroncsok iránti kereslet. A cég már nyáron azzal számolt, hogy a második fél évben Európában és Észak-Amerikában veszít lendületéből a növekedés, a kínai piac azonban élénk marad.

A Michelin a nyíregyházi Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. révén van jelen Magyarországon. A Michelin-csoport 1996-ban vásárolta meg a Taurus abroncsgyártó és gumiipari vállalatot.