Hazai kocsikat vesznek a csehek

A cseh autóipari szövetség szerint az első hét hónapban 114 799 új gépkocsit adtak el, ami éves összehasonlításban 23,6 százalékos csökkenés. Bár a visszaesés jelentős, az utóbbi hónapokban a piac folyamatos élénkülése tapasztalható – mutat rá a szövetség.

A piacvezető továbbra is a hazai Skoda márka az eladott személyautók 38,5 százalékával. A második helyen jelentősen alacsonyabb számokkal a dél-koreai Hyundai, a harmadikon a német Volkswagen áll. A negyedik a román Dacia, míg az ötödik a japán Toyota márka.

Míg Skodából mintegy 40 ezer darab kelt el, Hyundai-ból valamivel több mint kilenc ezer, Volkswagenből pedig 9 ezernél kicsit kevesebb. A Dacia és a Toyota eladásai 5 ezer körül alakultak a január-júliusi időszakban.     Az új személygépkocsik 73 százalékát a céges szféra, míg 27 százalékát magánszemélyek vásárolták.    A legkeresettebb modell a Magyar Év Autója 2021 díjra jelölt Skoda Octavia volt. Ebből a közép-kategóriás modellből 12 304 kelt el. Az összes többi modellből tízezernél kevesebbet értékesítettek.     A teherautókból 40 százalékkal adtak el kevesebbet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az autóbuszok eladása 12 százalékkal, a motorkerékpároké pedig 4,3 százalékkal emelkedett.