Csökkent a Hyundai profitja

A Hyundai Motor, a legnagyobb dél-koreai autógyártó rekordbevételt ért el a második negyedévben a megnövekedett autóeladásoknak köszönhetően, adózott eredménye ugyanakkor csökkent éves összevetésben.

A cég beszámolója szerint bevétele éves szinten 7,3 százalékkal, 48,3 ezer milliárd wonra (35 milliárd dollár) emelkedett, adózott eredménye 22,1 százalékkal, 3250 milliárd wonra esett.

A Hyundai üzemi nyeresége 15,8 százalékkal, 3600 milliárd wonra csökkent, elemzők gyengébb adatot, 3500 milliárd wont vártak.

A júniussal záródott három hónapban a Hyundai 1,066 millió járművet értékesített, ami 0,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az eladások Észak-Amerikában 3,3 százalékkal, Dél-Amerikában 6,6 százalékkal, Európában 2,6 százalékkal, Dél-Koreában 1,5 százalékkal, a Közel-Keleten és Afrikában pedig 10,2 százalékkal nőttek. Eközben az eladások Indiában 11,5 százalékkal, Kínában 12,6 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 4,1 százalékkal csökkentek.