Top 50 – Ezek a legnépszerűbb autók Magyarországon

Suzuki
A Datahouse adatai szerint 2025 első öt hónapjában 64 ezer 338 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 3,7 százalékkal többet (2322 jármű), mint tavaly január és május között. A márkák között első a Ford (7511 jármű), szorosan második a Toyota (7126 jármű), harmadik a Suzuki (6483 jármű), negyedik a Skoda (4880 autó), ötödik a Volkswagen (4545 jármű). A modellek versenyében a hazai Suzuki S-Cross vezet a Skoda Octavia és az Év Magyar Autója 2025 versenyben közönségdíjas Suzuki Vitara előtt.

A személyautó márkák versenyében első a Suzuki (6483 személyautó, 12,93 százalékos visszaesés 2024. január-áprilishoz képest), a japán márka piaci részesedése 11,88 százalék, mögötte a Toyota a második (5863 személyautó, 9,07 százalékos elmaradás), harmadik a Skoda (4880 személyautó, 5,13 százalékos plusz), negyedik a Ford (4063 személyautó, 94,12 százalékos meglendülés). Ötödik a Volkswagen (3754 személyautó, 0,64 százalékos növekedés), hatodik a Kia (3504 autó, 37,14 százalékos plusz).

Ford Mustang

Jól kezdte az évet a magyar személyautó-piacon a Peugeot (1070 autó, 46,17 százalék plusz), BYD (722 autó, 86,08 százalék többlet), jól megy a Jeepnek (386 autó, 394,87 százalék növekedés), a Mininek (321 autó, 92,22 százalék emelkedés), a Subarunak (58 autó, 93,33 százalék plusz), az Alfa Romeónak 84 autó, 35,48 százalékos fellendülés), a Subarunak (78 autó, 81,40 százalékos megugrás), a DS-nek (41 autó, 86,36 százalék plusz), valamint a Dongfengnek (14 autó, 366,67 százalékos pozitív elmozdulás).

Rosszul indította az évet az Opel (1088 autó, -31,18 százalék), lanyhult az érdeklődés a Mitsubishik iránt (119 autó, -37,04 százalék).

Toyota

A magyar személyautó-piacon 2025-ben a B SUV kategória a legnépszerűbb (24,48 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki S-Cross (2931 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalták el (24,25 százalék részesedéssel), bestseller a Nissan Qashqai 2184 autóval. Ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (16,23 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia (2586 autó). A legnépszerűbb C egyterű a Volkswagen Touran (215 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Skoda Superb (605 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet (913 autó), a minik között a Toyota Aygo (310 autó) az első, a nagyautók között vezet a flottautók kategóriájában érdekelt Toyota Camry (318 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában élen a Ford Mustangot megelőzve a Porsche 911 (45 autó). A luxusautók között első a BMW 7/M (55 autó), a B kategóriás egyterűk között a Ford Tourneo Courier (273 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Nissan X-Trail (775 autó). Első az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (314 autó), az F kategóriában pedig a Mercedes-Benz G-osztály/AMG (130 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (740 jármű) és a Ford Transit Custom (1189 jármű), a kishaszonjárművek között a Mercedes-Benz Citan (437 jármű), a legmenőbb pickup a Ford Ranger (1158 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1281 jármű), a személyautó alapú kisteherautók között a Toyota Yaris Van vitte a prímet (36 jármű).

Aston_Martin_Vanquish_6

Idén már sok különlegesség kapott magyar rendszámot, pár milliárd forint elment luxusra. Elkelt: egy Mercedes-Benz EQS SUV Maybach, egy Bentley Bentayga, egy Ferrari 812 Competitione, egy Audi R8, egy Ferrari F150 Daytona, egy Lamborghini Huracan, egy Aston Martin Vantage, két McLaren 750S, két Ferrari 12Cilindri, két Aston Martin DB12 Volante, három Aston Martin Vanquish, három Audi e-tron GT, három Ferrari Puronsangue, három Aston Martin DB12, négy Ferrari SF90, négy Aston Martin DBX, négy Ferrari 296 GTB, négy Rolls-Royce Cullinan, öt Ferrari 296 GTS, öt Ferrari Roma, öt Alpine A110, hat Mercedes-Benz S-osztály Maybach, hat Mercedes-Benz SL AMG, hat Bentley Continental, hét Porsche Taycan, tíz Lamborghini Urus, 13 Mercedes-AMG GT, 17 Porsche Panamera, 45 Porsche 911, 56 Porsche Cayenne, 69 Mercedes-Benz G AMG.

A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92 százalékos feletti piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1860-őt, 18,5 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 167 ilyen járművet – amiből 94 nagy, 12 tonnánál nehezebb – vettek tavaly Magyarországon (-25,78 százalék). Ezek közül csak tizenöt magyar gyártású.

Top 50 új autó Magyarországon 2025-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-V. hónap)

  1. Suzuki S-Cross 2931 autó
  2. Skoda Octavia 2586
  3. Suzuki Vitara 2499
  4. Nissan Qashqai 2184
  5. Kia Ceed 1576
  6. Ford Tourneo Custom 1281
  7. Ford Transit Custom (teherautó) 1189
  8. Ford Ranger 1158
  9. Dacia Duster 1139
  10. Toyota Corolla 1094
  11. Toyota Yaris Cross 1025
  12. Kia Sportage 1012
  13. Toyota C-HR 941
  14. Suzuki Swift 913
  15. Volkswagen Golf 900
  16. Toyota Corolla Cross 793
  17. Ford Puma 782
  18. Nissan X-Trail 775
  19. Ford Transit 740
  20. Hyundai Tucson 660
  21. Renault Master 657
  22. Ford Kuga 648
  23. Skoda Kodiaq 635
  24. Skoda Superb 605
  25. Toyota Hilux 591
  26. Volkswagen T-Roc 519
  27. Toyota RAV4 – 517
  28. Tesla Model Y 502
  29. Fiat Ducato 496
  30. MG ZS 491
  31. Volkswagen Tiguan 480
  32. Toyota Yaris 479
  33. Ford Transit Custom (személyszállító) 475
  34. Renault Clio 454
  35. Ssangyong Korando 439
  36. Mercedes-Benz Citan 437
  37. Peugeot 3008 – 411
  38. Volkswagen Passat 407
  39. Renault Captur 395
  40. Volvo XC40 – 385
  41. Omoda 5 – 383
  42. Skoda Scala 378
  43. Peugeot 2008 – 376
  44. Volvo XC60 – 375
  45. Opel Corsa 357
  46. Hyundai Kona 327
  47. Volkswagen Crafter 320
  48. Volkswagen T-Cross 318
  49. Toyota Camry 318
  50. BMW X5/M 314
  51. Toyota Aygo 310
  52. Toyota Proace City 310
  53. Hyundai i20 – 310
  54. Jeep Avenger 307
  55. Opel Combo 304
  56. Seat Leon 304
  57. Skoda Karoq 303
  58. Volkswagen Caddy 300

(forrás: Datahouse)