Két világ, de mindkettőből a legjobbat adja

Superb Combi és Enyaq 85X menetpróba

Skoda
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet ezúttal Csehországban, Prágában és Ostravában rendeztek.

Izgalmas meccsre kaptunk meghívást, a házigazda csehek fogadták a világelitben gyakran meglepetést okozó, szívósan és fantáziadúsan játszó svájci válogatottat. A csehek nem tudtak elégszer áttörni a svájci védelmen, így a hosszabbításban sem született győztes, a helvétek szétlövésben nyerték meg a meccset. A játékban nem csalódtam, ahogy a négykerekű útitársainkban sem.

superb1

A legtöbb időt, az oda-vissza utat egy Laurin & Klement felszereltségű (L&K) kétliteres, 193 lóerős, összkerékhajtású Superbbel tettük meg. A kényelemre, az utastér nyugalmára, a fedélzeti szolgáltatásokra, a tempóra nem volt panasz, az autópályán kihoztuk belőle a maximumot, a hazaúton még egy Ferrari sem bírt velünk. Az erőltetett menet ellenére 7-7,5 literes fogyasztást mértünk a több, mint 1000 kilométeres út során. A futómű ugyanakkor hangosabb és kopogósabb hátul, mint amit az elődben tapasztaltunk, de lehet, hogy ezt a peres gumik és a szép felnik okozták együttesen.

superb4

superb2

A házigazdák gazdag programot szerveztek nekünk a hokin kívül is, meglátogattuk a festői Kutná Hora várost. Oda egy L&K felszereltségű, 286 lóerős, összkerékhajtású Enyaq 85X Coupéval mentünk. Na, annak hibátlan volt a futóműve és bár sokat álltunk dugóban (Prága környéke egyenlő állandó dugó), vidéki szűk utakon olyant autóztunk, hogy még most is vigyorgok, ha rágondolok. Szóval lehet egy villanyautó élményautó, még akkor is, ha egy nagy szabadidő-autó? Igen, lehet, az Enyaq Coupé az.

enyaq0 enyaq1 enyaq2 enyaq_fogyasztas enyaq_belso enyaq4