Négy év csökkenés után tavaly először nőtt a Renault csoport által eladott járművek száma, és a cég azzal számol, hogy idén folytatódik a bővülés.
A tavaly eladott járművek száma 2 millió 235 ezer volt, 9 százalékkal több a 2022. évinél, amikor 6 százalékos csökkenést jegyeztek fel részben a félvezetők súlyos hiánya miatt, illetve az orosz piacról történt kilépés hatására. Az eladások fellendítése érdekében a Renault csökkentette járműkínálatát, és Luca de Meo vezérigazgató irányítása alatt a legjövedelmezőbb piacokra és modellekre összpontosított – jegyezte meg a Reuters.
Az autógyártó zászlóshajója, a Renault márka, amely a csoport eladásainak több mint kétharmadát adja, tavaly 9,4 százalékkal 1 millió 549 ezerre növelte eladásait, míg a Dacia márka eladásai 14,7 százalékkal, 658 ezerre, az Alpine márkáé pedig 22,1 százalékkal, 4328-ra emelkedtek. Tavaly a Renault csoport járműveinek 63 százalékát Európában értékesítette. A cég azt tervezi, hogy 2027-ig nyolc új globális modell megjelentetésével nőnek eladásai Európán túl is.
A Renault márka eladásainak 40 százalékát tették ki a valamilyen mértékben elektromos modellek tavaly az egy évvel korábbi 38 százalék után, míg a teljesen elektromos járművekre (BEV) esett az eladások 11 százaléka.