14,8 százalékkal nőtt a cseh autógyártás

cseh
Tavaly 1 millió 397 ezer 816 autót gyártottak Csehországban, 14,8 százalékkal többet, mint 2022-ben – közölte a cseh autóipari szövetség. A tavalyi cseh autógyártás már megközelítette a koronavírus-járvány előtti 2019-es szintet – jegyzi meg a közlemény.

Külön kiemeli, hogy tavaly 34 százalékkal 181 ezerre emelkedett az elektromos és hibrid meghajtású autók gyártása, ami a teljes termelés 13 százalékát teszi ki.

A csehországi autógyártást negatívan befolyásolták az orosz-ukrán és az izraeli-palesztin katonai konfliktusok, a magas energiaárak és a beszállítói hálózatok problémái, különösen a nyári hónapokban.

A cseh autóipari szövetség pozitívan értékeli, hogy az európai uniós tagállamoknak sikerült megegyezniük az Euro 7 emissziós norma reálisabb változatában, ami lehetővé teszi a keresett modellek piacon tartását – mutatott rá Martin Jahn, a szövetség elnöke.

A legnagyobb cseh autógyár, a Skoda Euro tavaly 24,8 százalékkal 865 ezerre emelte termelését, ennek majdnem 90 százalékát külföldön értékesítette. A Skoda 109 ezer elektromos és hibrid meghajtású kocsit gyártott, ami a termelés 12,6 százaléka.    A dél-koreai Hyundai 5,6 százalékkal 340 ezer 500-ra növelte termelését, az elektromos autók a termelés 21,2 százalékát tették ki.    A japán Toyota a nyáron alkatrészhiánnyal küszködött, így éves termelése 192 ezer 500 autó volt, mintegy 10 ezerrel kevesebb, mint 2022-ben.

A Tatra Truck, a jelenleg egyetlen cseh tehergépkocsi gyár 1432 kocsit gyártott, 85-tel többet, mint 2022-ben, ami 6,3 százalékos növekedés.