Hogyan digitalizálja ellátási láncát a Volkswagen Mexikó?

Ahogy Mexikó autóipari fontossága és az ezt kiszolgáló ellátási lánca növekszik, úgy nőnek a digitalizáció kihívásai és lehetőségei is. Peter Koltai, a Volkswagen de México termelésirányítási és logisztikai főigazgatója az Automotive Logistics and Supply Chain Mexico 2023 konferencia küldötteinek elmondta, hogyan használja a digitális eszközöket, például a mesterséges intelligenciát (MI) a kockázatok csökkentése és a profit növelése érdekében.

A globális konfliktusok, a szállítási kapacitás hiánya és az infláció csak néhány kihívás, amellyel az autóipari ellátási lánc Mexikóban szembesül, de Koltai szerint ezek hatásait a digitalizációval enyhíteni lehet. Koltai úgy véli, hogy ezek a kihívások, valamint a kevés szállítási alternatíva és az ipari forrásokkal szembeni magas igény, kockázatot jelentenek a mexikói logisztikai cégek és az autógyártók (OEM) számára.

Mexikó

A fenti problémákat kibővítve Koltai elmondta, hogy a vasúti kocsik hiánya szűk keresztmetszetet okoz, a munkaerőhiány pedig tovább rontja a kész járművek logisztikájára gyakorolt hatást. Hozzátette: – A villamosításra való áttérés, valamint a fenntarthatóság mint prioritás és a munkajogi jogszabályok változása együttesen azt jelenti, hogy van egy beszállítói bázis, amely meggyengült, és néhány problémás és nehéz év után még ma sem állnak talpra.

Annak érdekében, hogy ezek a problémák ne okozzanak változásokat a gyártási folyamatokban, hiányzó alkatrészeket az összeszerelési folyamatokban, vagy akár a gyártósorok leállását, Koltai szerint az OEM-nek több adatra van szüksége a beszállítói láncról.

– Ennek mérsékléséhez világos képet kell kapniuk arról, hogy mi történik – magyarázta a konferencián. – Ám a múltbeli adatok önmagukban nem elegendőek. A kívánatos helyzet az, hogy előrejelzéssel rendelkezzünk a beszállítók eseményeiről, például a kritikus alkatrészszámokról, a hátralékokról és a gyorsított anyagáramlásról. Szükség van a mesterséges intelligenciára, hogy átnézze ezeket a múltbeli adatokat és a termelésre gyakorolt hatásokat. De ez még a VW számára is hatalmas vállalkozás. Koltai elmondta, hogy bár az autógyártó továbbfejleszti digitalizációs programját, hogy az MI-t is bevonja, a vállalat “nem képes egyedül kezelni a beérkező adatmennyiséget”. Emiatt társult egy mexikói MI-specialista céggel, hogy az adatokat kiválogassa és jelezze az OEM-nek.

vw-nuevo-virtus-mg-2023

Koltai elmondta, hogy a mesterséges intelligenciát alkalmazó beszállító segítségével egy digitális kockázati mátrixot építenek, amely megmutatja azokat a beszállítókat, akiknél az elmúlt két napban incidensek történtek, és azt is, hogy mely beszállítóknál nőtt az incidensek gyakorisága. A VW Mexico értékeli az adtokban rejlő kockázatokat, mintákat keres, hogy megértse, miért fordulhatnak elő az incidensek, és várható-e ezek folytatása.

A Volkswagen Mexikó tervezi, hogy tovább bővíti a mesterséges intelligencia alkalmazását. – A következő célunk az, hogy a big data segítségével és a napi eltérés figyelésével azonnali előrejelzéseket kapjunk arról, hogy milyen valószínűséggel és hol lesz probléma, így a lehető leggyorsabban tudunk majd reagálni.