Az UNICEF Magyarország a Magyar Suzukival közösen tesz a gyerekekért

UNICEF
A segítségre nagy szükség van, 7-ből 1 fiatal ugyanis mentális betegségben szenved – leggyakrabban szorong, vagy depressziós

Az elmúlt években mindannyiunknak számos olyan kihívással kellett szembenéznie – pandémia, háborúk, gazdasági változások– amelyekre nem lehettünk felkészülve, és amelyek mind hatással vannak a mentális egészségünkre, általános köz- és biztonságérzetünkre. A Magyar Suzuki, mint autógyártó számára kiemelten fontos a biztonság, nem csak a gyártás, az elkészült autók vagy a közlekedés terén, hanem a jövő generációja szempontjából is. A gyerekek különösen nehéz helyzetben vannak, kutatások alapján globálisan 7-ből 1 fiatalkorú ugyanis mentális – főként szorongásos vagy depressziós – zavarban szenved – állítja az UNICEF 2020-as nemzetközi kutatása. Az UNICEF Magyarország 2021 óta kiemelten foglalkozik a gyermekek és fiatalok mentális egészségének segítésével, a Magyar Suzuki Zrt. kezdettől fogva támogatja a szervezet kutatásait, kampányait, edukációs anyagait a gyermekek online, fizikai és lelki biztonságának védelme érdekében. Az együttműködés keretein belül idén egésznapos gyermekjogi konferencián hívták fel a figyelmet a fiatalokat sújtó legégetőbb problémákra, valamint kínáltak rájuk gyakorlati megoldási javaslatokat a Gyermekek Világnapja alkalmából.

UNICEF_03
Forrás: UNICEF Magyarország

A „Minden gyerekről, minden gyerekért” ingyenes eseményen 40 elismert szakember nyújtott segítséget az érdeklődő szülőknek, nagyszülőknek, pedagógusoknak és gyermekeknek a fiatalokat érintő 17 kritikus témában annak érdekében, hogy a résztvevők feltárhassák a legégetőbb nehézségeket és megoldási lehetőségeket a fiatalokat sújtó napi szintű kihívásokra. A három teremben, párhuzamosan zajló előadásokon és workshopokon többek között az erőszakmentes gyermekkor, a korai élmények hatásai, a gyermekkori fejlesztések fontossága, az iskolai bántalmazás, a “bullying”, a szülőség kihívásai, a mesterséges intelligencia előnyei és veszélyei, valamint a társadalmi felelősség kérdése is napirendre kerültek. Az előadások teljes terjedelemben hamarosan megtekinthetőek lesznek az UNICEF holnapján.

UNICEF_01
Forrás: UNICEF Magyarország

A Magyar Suzukival közösen az UNICEF Magyarország 2020 óta számos online és offline edukációs kampánnyal és tudásanyaggal hívja fel a figyelmet az erőszakmentes gyermekkor fontosságára és buzdít közös fellépésre az erőszak minden fajtájával szemben. Ezzel a céllal új funkciókkal bővítette és népszerűsítette a HelpApp-ot, amelyen gyermekek és szülők egyaránt tájékozódhatnak a fiatalokra leselkedő veszélyekről, illetve segítséget is kérhetnek az applikáción keresztül. A tudásanyagok ingyenesen elérhetők a szervezet online Tudástárában. A két szervezet munkája elismeréseként 2021-ben a DoingGood CSR Award szociális ügyek kategóriájában Special Mention díjat kapott. Az idei konferencián elhangzott előadások tanulsága szerint a megoldások probléma, kor, és egyén specifikusak, egy univerzális recept mégis van: gyerek csak akkor lehet jól, ha a környezetében élő felnőttek is jól vannak. Éppen ezért, a gyermeknevelés mellett nagyon fontos, hogy a saját mentális egészségünkre, lelki egyensúlyunkra is odafigyeljünk. Minden gyerek kerülhet krízisbe, de egy egészséges önbecsüléssel, önbizalommal rendelkező gyermek, aki biztonságos közegben érzi magát otthon, kevésbé válik kiszolgáltatottá mai világunk online és offline térben rejlő veszélyeinek.

UNICEF_02
Forrás: UNICEF Magyarország

„Gyermekeink napjainkban többféle és sok felületen érkező veszélynek vannak kitéve, amelyek ellen fellépni sem tapasztalatuk, sem lehetőségük nincsen. Sokszor pedig éppen a környezetük az, amely megfelelő tudás vagy eszközrendszer hiányában a leginkább tehetetlen, hogy megvédje a társadalom legsebezhetőbb tagjait. Autógyártóként a biztonság kiemelten fontos számunkra, de nem csak a gyártás, az elkészült autók vagy a közlekedés terén, hanem a jövő generációja szempontjából is. Ezért támogatjuk immár negyedik éve az UNICEF Magyarország gyermekeink védelmét szolgáló kampányait” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

Forrás: UNICEF Magyarország
Forrás: UNICEF Magyarország
(x)