Csökkent a Harley-Davidson nyeresége

Harley-Davidson
Romlott kissé a Harley-Davidson (HD) második negyedéves eredménye, egy nem tervezett üzemleállás miatt ugyanis mind az értékesítési árbevétel, mind a nyereség csökkent, és a cég éves eredménytervét is visszafogta kissé.

A Harley-Davidson a második negyedévben 1,446 milliárd dollár értékesítési árbevételre tett szert, 2 százalékkal kisebbre az egy évvel korábbi 1,469 milliárd dollárnál. A működési eredmény 20 százalékkal 221 millió dollárra csökkent 278 millió dollárról.    A nettó nyereség 18 százalékkal csökkent 216 millió dollárról 178 millió dollárra. Az egy részvényre jutó második negyedéves nyereség 1,22 dollár lett, 16 százalékkal alacsonyabb a 2022. második negyedévi 1,46 dollárnál.    A negyedév folyamán a HD 156 millió dollárért vásárolt vissza 4,1 millió részvényt. A negyedévet 1,5 milliárd dolláros forgóeszközzel zárta a cég.    A motorkerékpár üzletág, a Harley-Davidson Motor Company (HDMC) értékesítési árbevétele 4 százalékkal csökkent 1,198 milliárd dollárra 1,254 milliárd dollárról.

Közvetlenül a motorkerékpár eladásokból 891 millió dollár bevétele származott a Harley-Davidsonnak, 5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 935 millió dollárnál. Az üzletág működési eredménye 194 millió dollárra csökkent 8 százalékkal 211 millió dollárról. A bevételarányos jövedelmezőség 16,2 százalékra csökkent 16,8 százalékról.

A Harley-Davidson 42,9 ezer motorkerékpárt szállított le az értékesítési hálózatnak a második negyedévben, egy nem tervezett üzemleállás miatt 10 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 47,9 ezernél.

A második negyedévben a motorkerékpárok globális kiskereskedelmi értékesítése 3 százalékkal 51,5 ezerre nőtt az előző évi 50,2 ezerhez képest. Észak-Amerikában a kiskereskedelmi értékesítés 1 százalékkal nőtt 35,1 ezerre olyan kategóriák, mint a Grand American Touring és a Cruiser sikerének köszönhetően.

Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 24 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi értékesítés 7,5 ezerre, az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) térségben viszont 6 százalékkal csökkent 8,1 ezerre. A latin-amerikai 800 ezres értékesítés elsősorban Brazíliának köszönhetően 4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Jochen Zeitz, a Harley-Davidson elnök-vezérigazgatója szerint a cég viszonylag jó adatokkal zárta a negyedévet az “üzletágat és ügyfeleket egyaránt érintő makrogazdasági körülmények” ellenére is. A motorkerékpár kiszállításokat a negyedév vége felé hátrányosan érintő termelésfelfüggesztés ellenére a bruttó árrés erőteljes emelkedésének köszönhetően a kiskereskedelmi értékesítés nőtt – mutatott rá.

A Harley-Davidson az év egészére a tavalyival megegyező, vagy 3 százalékkal magasabb értékesítési árbevételre számít. A korábbi 4-7 százalékos növekedési előrejelzését az alkatrészhiány miatt bekövetkezett üzemleállás miatt volt kénytelen visszafogni kissé a vállalat. A bevételarányos jövedelmezőséget 13,9 és 14,3 százalék között várja a teljes évre a HD.