2022 júliusában Oroszországban 1400 prémium- és luxusautót adtak el, ami a személygépkocsi-piac teljes volumenének mindössze 4 százaléka. Szakértők szerint a prémium szegmens tartósan jobban csökken, mint a tömegpiac.
Míg júliusban a prémium autók piaca kilencven százalékkal esett vissza, addig a tömegautók piaca csak 73 százalékkal. Az elmúlt években a prémium szegmens részesedése hagyományosan 9-10 százalék körül volt, akkor jelenleg elérte történelmi minimumát (4 százalék). Lehetséges, hogy ez a szám az elkövetkező hónapokban tovább csökken. “Gyakorlatilag a teljes prémium szegmens az oroszellenes szankciókat betartó európai, japán és amerikai márkákból áll. A piacunkra történő szállításaikat leállították, a készletek fogynak, így az ilyen járművek értékesítésének volumene hónapról hónapra csökken” – mondta Azat Timerkhanov, az Autostat ügynökség sajtószolgálatának vezetője. Ami a júliust illeti, az oroszok a prémium márkák közül a Mercedes-Benzt választották leginkább. Az elmúlt hónapban 417 új személygépkocsit vásároltak ettől a márkától. Csak összehasonlításképp: Magyarországon júliusban 524 Mercedest vettek.
Utánuk még két német márka következik az orosz prémium piacon: a BMW (223 autó, nálunk 390) és az Audi (168 autó, nálunk 219). A top 5-be bekerült még a koreai Genesis és az amerikai Jeep (128, illetve 73 autó). Míg a német márkák piaci visszaesése 88-94 százalékos volt, addig a Genesis és a Jeep ebből a szempontból jobban néz ki (-54, illetve -55 százalék). A japán Lexus eladásai fogyastkoztak meg a legnagyobb mértékben (-95 százalék).