Maradnak a belsőégésű motorok

Ferrari
Az Autós Nagykoalíció üdvözli, hogy a német kormány előterjesztésére, a magyar kormány teljes támogatásával az Európai Unió döntéshozói úgy határoztak, hogy a belsőégésű motorokkal szerelt autók 2035 után is tovább maradnak a kínálatban.

A közvéleményt régóta foglalkoztató terv célja, hogy elősegítse a kontinens éghajlati célkitűzéseinek elérését, különös tekintettel a szén-dioxid-semlegességre 2050-ig. Az intézkedés ténylegesen leállítja a hagyományos benzines és dízelmotoros autók és kishaszongépjárművek értékesítését 2035-től, ugyanakkor mindez nem jelenti a belsőégésű motor végét.

Az Európai Unió környezetvédelemért felelős miniszterei ugyanis megegyeztek abban is, hogy zöld utat adnak az alternatív technológiák, például a szintetikus üzemanyagok vagy a plug-in hibridek használatának. Tehát a 2035-ös céldátumot követően valóban szinte kizárólag nulla szén-dioxidot kibocsátó autókat lehet forgalomba helyezni, de a lehetőség adott, hogy olyan autók is forgalomba kerüljenek, amelyek „szén-dioxid-semleges” üzemanyaggal működő belsőégésű motorral vannak felszerelve.

A hagyományos, benzines belsőégésű motorral hajtott autók értékesítése szintén nem áll meg 2035-ben, ugyanis elfogadták a „Ferrari-kiegészítésként” emlegetett záradékot is, amely szerint azok a gyártók, amelyek évi 10 ezer darabnál kevesebb járművet gyártanak, további öt év mentességet kapnak a tilalom alól.

1 Comment on Maradnak a belsőégésű motorok

  1. Ez 1 normális javaslat a német kormány részéről
    No persze saját érdek is!!
    Csak üdvözölni lehet!!
    csak ennyi
    barátilag
    J.L.

Comments are closed.