A századik kínai konténervonatot fogadta az idén a záhonyi vasúti átrakó

vasúti
Megérkezett Celiz-projekt (Central European Logistics and Industrial Zone) keretén belül az idei századik kínai áruszállító konténervonat november közepén a záhonyi vasúti átrakóra.

A jubileumi vonat a Rail Cargo Logistics RUS és a Rail Cargo Hungaria koordinálásában gördült be a Celiz-projekt központi helyszínére. Záhony történetében korábban még nem volt példa arra, hogy egy éven belül ennyi intermodális szerelvény közlekedjen a kontinentális selyemúton, tavaly ezen az útvonalon összesen 38 tehervonat érkezett.    Az esemény kapcsán kiadott közlemény idézi Mosóczi Lászlót, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát, aki a Záhonyban tartott eseményen emlékeztetett, a kínai konténerforgalom négy éve indult újra Záhonyon keresztül, 2019-től pedig felpörgött a forgalom fejlesztése. A tervek szerint magyar-kínai közös üzemeltetésben a Ganzhou-Budapest útvonalon évente ezer vonatot terveznek indítani.    “Ha ez összejön, egy év alatt, akár 88 ezer konténer léphet be az Európai Unió területére Záhonyon keresztül” – mondta az államtitkár.

A MÁV-REC Railway Engineering Corporation Kft., a Záhony-Port Zrt. és a kínai CECZ Közép-Európai Kft. konzorciumában tavaly júniusban alakult meg a Záhony Logisztikai és Ipari Övezet, melynek célja, hogy a nyugat felé tartó gazdasági és kereskedelmi útvonalak fejlesztésébe bekapcsolódva a kínai állam által támogatott Egy Övezet, Egy Út kezdeményezésen keresztül készítse elő a záhonyi vasúti átrakókörzet és a kemecsei ipari zóna kivitelezését – olvasható a közleményben.