A Suzuki a legismertebb hibridet értékesítő márkák között

A 2020-as bevezetése óta óriásit nőtt a Suzuki hibrid hajtásainak ismertsége – derül ki a Magyar Suzuki Zrt. felméréséből. Idén a leendő magyar autóvásárlók már a második lehetséges választásként tekintenek a japán vállalat hibrid modelljeire, és bár a technológiával kapcsolatos ismeretek kezdenek mélyülni, még mindig sok kérdés merül fel a hibridekkel kapcsolatban.

A Magyar Suzuki Zrt. megbízásából időről-időre felmérik, mit gondolnak a magyarok a hibridekről, melyik a legismertebb hibrid hajtás, vagy milyen tényezők alapján választják ki következő autójukat. A legfrissebb kutatásból jól látszik, idén a hibrid meghajtás népszerűbb, mint valaha. Amíg 2021 második negyedévében több szegmensben a még főleg a benzinüzemű gépjárműveket keresik, addig a B és B-SUV kategóriákban már markánsan tetten érhető a hibrid hajtás megfontolása. Mivel a Suzuki modellpalettáján már kizárólag hibrid hajtású járművek érhetők el, így a leendő vásárlók is célzottan a környezetkímélő technológiát keresik a kereskedésekben.A legnépszerűbb modell még mindig a Suzuki Vitara, őt követi szorosan az SX4 S-Cross, a Swift, majd az Ignis. Mindegyik modell lágy hibrid kivitelben kapható.

A kutatás rávilágított arra, hogy 2019-ben a hibrid meghajtást az autótulajdonosok csaknem egyharmada próbálta már – még ha csak utasként is. A 2020-as növekedést azonban idén visszaesés követte. Ami a technológiai ismeretet illeti: 8 autótulajdonosból csupán 1 gondolja úgy, hogy jól tájékozott a hibrid hajtást illetően. A legismertebb kifejezés a plug-in, őt követi a lágy és a full hibrid hajtás. A Suzuki kínálatában most már mindhárom hibrid hajtás megtalálható, amely hozzájárult ahhoz, hogy a leendő autóvásárlók már második lehetséges választásként tekintenek a japán márka hibrid modelljeire. Az új Suzuki vásárlások általános kiváltó oka a tervezett autócsere, ezt követi a fenntartási költségek minimalizálása, a műszaki problémák megelőzése, a hibridre váltás pedig a 4. legdöntőbb tényező.