Kapkodják a Skodákat

Éves szinten az első fél évben 18,7 százalékkal 112 805-re emelkedett az új személygépkocsik eladása Csehországban – közölte a cseh autóipari szövetség Prágában.

A közlemény megállapítja, hogy a csehországi autóeladásokat az idén is nagymértékben befolyásolták a koronavírus-járvány következtében elfogadott különféle korlátozások. Ennek tudható be, hogy 2019 első feléhez viszonyítva az idén 12 százalékkal kevesebb személyautót adtak el.

A legnagyobb kereslet már hagyományosan a hazai Skoda Auto márka iránt nyilvánult meg, amelynek eladásai 8,5 százalékkal 39 644 darabra nőttek. A német Volkswagen márka eladásai 36,5 százalékkal 10 463 darabra, a dél-koreai Hyundai eladásai pedig 27,8 százalékkal 10 225-re növekedtek.     A negyedik helyen a japán Toyota, míg az ötödiken a német Mercedes-Benz van.

Ami az egyes modelleket illeti a legnépszerűbb a Skoda Fabia, amelyből 8011 autót adtak el. A második helyen a Skoda Octavia végzett 7892 eladott autóval, míg a harmadikon a Skoda Karoq 5878 autó eladásával.    Az eladott személyautók 42 százaléka volt terepjáró (SUV), a benzinmotoros kocsik az eladott autók kétharmadát tették ki. Az új autók 78 százalékát cégek vették meg.