Mini Cooper teszt: erősebb van nála, de jobb aligha

Cooper
Megújult a prémium kisautó-szegmens etalonja. Egy véletlen folytán még a hazai premier előtt kipróbálhattam a Mini háromajtós, 136 lóerős Cooper változatát. De jól tettem!

Mielőtt magam kezdem dicsérni, nézzük, mi változott az autón. Kell segítség, én is kértem, mert elsőre: semmi. Feltűnt, hogy fekete lett a motorfedélen a logó, illetve a felirat hátul (de ez pont nem újdonság, hanem a piano fekete kivitel része…), teljesen új a vezető előtti öthüvelykes digitális kijelző és tovább finomodtak az ízléses beltéri burkolatok, kárpitok. A vezetési élmény szerencsére maradt. Konstans, állandó, következetes és megrendíthetetlen.

mini6

Hogy néz ki?

A sajtóanyagot böngészve kiderülnek más újdonságok is: új a frontrész és a hátsó lökhárító, alapfelszereltséghez tartoznak a LED-es első és hátsó fényszórók, utóbbiak megkapták a brit zászló motívumát, az oldalsó irányjelzők megújultak, világújdonság a színátmenetes tetőfényezés, újratervezték a szellőző rostélyokat, az utastéri felületek egy részét, valamint a kormánykereket, amely mostantól felárért fűthető. Elektromos a rögzítőfék, az aktív tempomat megállási és elindulási funkcióval gyarapodott. Az extrafelszereltségi opciók listája tovább bővült, új karosszériafényezési árnyalatokban választható a kisautó, és dömping van könnyűfém keréktárcsákból, utastéri burkolatokból.

mini7

A helyzetjelzőket az első lökhárító két szélén függőlegesen vágott légbeömlők helyettesítik, amelyek tovább optimalizálják a modellek aerodinamikáját. Az első lökhárító keresztmerevítő eleme, amely rendszámtábla-tartóként is funkcionál, immár nem fekete, hanem a karosszéria árnyalatában tetszeleg. A hátsó ködlámpák a lökhárítóban, keskeny LED-csíkokként világítanak, a tolatófény hagyományos izzós. A jellegzetes, kör alakú első fényszórók belső háza mostantól nem krómozott, hanem fekete színű, a tompított és a távolsági fényeket pedig egyaránt LED-ek állítják elő, fényes, tökéletes úttest-megvilágítást garantálva. A nappali menetfények és az irányjelzők funkcióját az első fényszórók karimáin körbefutó, változó színű fénycsík tölti be. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, adaptív LED-technológiás első fényszórók innovatív funkciói között a kanyarfények, a mátrix funkcióval dolgozó távolsági fények és a rosszidő-fényforrások is megtalálhatók. Kanyarodás közben egy kiegészítő fényforrás világítja meg automatikusan azt a területet, ahova az autó érkezni fog, 70 kilométer/órás sebesség fölött pedig a távolsági fények működését is automatikus fényvezérlés szabályozza. A távolsági fényt kibocsátó fényszóró éppen ezért négy önálló LED-technológiás egységből áll, amelyeket az automata egymástól függetlenül képes vezérelni. Ez a mátrix funkció teszi lehetővé a távolsági fények elvakítás-mentes használatát. Ha a Mini első kamerája szemből érkező vagy utolért autót érzékel, a fényszóró-vezérlés a helyét csupán tompított fénnyel világítja meg. A rosszidő-fényforrások gombnyomással aktiválhatók. Korlátozott látási viszonyok közepette – például ködben, intenzív esőben vagy hóban – a tompított fényszórók megvilágítási tartományát a kiegészítő kanyarfények is segíthetik.

mini8

A frissített Mini alapfelszereltségének mostantól a multifunkciós gombokkal ellátott, vadonatúj kialakítású, bőrözött sportkormány is része. Az audiorendszer, a telefon-kihangosítás, a hangvezérlés és a vezetést támogató rendszerek funkcióit kényelmesebb gombkialakítással érhetik el a vezetők.

mini1

Hogy megy?

Az 1,5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítménnyel szolgál, hangja elsőre igen tolakodó volt, de aztán megszoktam. A Trabi-hang szépen kisimul, ha megfelelő fordulatra kergetjük, néha még sportos morgást is felfedezni véltem. Opciós a hétfokozatú duplakuplungos automatikus váltó. Ezzel a kisautó álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 8,1 másodperc alatt jut el, végsebessége 210 kilométer/óra. A menetdinamikai kapcsolót többnyire green, azaz takarékos állásban használtam, de még így is meglepett, hogy a közel hétszáz kilométeres tesztelés során 5,8 litert fogyasztott átlagban a kis Mini száz kilométerenként. Úgy, hogy közben a vezetés minden kilométerét élveztem. Néha túlzásba is vittem, remélem, nem kapott le a traffipax…

mini5

Milyen vezetni?

Egyetlen szóval: csodálatos. Élénk vezethetőségét azonnali teljesítmény-leadás, precíz kormányozhatóság, erőteljes fékrendszer és típus-specifikus hangolású – 133 100 forint felárért akár adaptív – futómű-, illetve lengéscsillapító-technológia jellemzi. Mindegyik lengéscsillapítóban (adaptív futómű esetén) egy kiegészítő szelep gondoskodik arról, hogy pontosan ellensúlyozza az adott kerék megtapadásával hirtelen fellépő nyomást, az ellensúlyozás mértékét pedig 50-100 ezredmásodperc között képes a nyomáshoz állítani. A lengéscsillapítók ellensúlyozási mértéke a vezetési szituáció és az útviszonyok függvényében akár 50 százalékkal is csökkenthető. A technológia még egyenetlen útfelületeken is jelentős mértékben fokozza az utazás kényelmét és a modell pontos vezethetőségét, kanyarodás közben pedig még határon autózva is sportos úttartást garantál.

mini4

Mennyibe kerül?

A belépő Mini modell a tesztelt Cooper, amely manuális váltóval 6,75 millió forintért lehet a miénk. A képeken látható jól felszerelt, automatikus váltóval szerelt változatért 9 millió forintot is elkérnek.

Kép és szöveg: Biró Csongor

mini9
És igen, a hokis táska is befért a ledöntött ülésekkel 731 literes csomagtartóba. Az ütő már csak keresztben talált helyet

mini2

4 Comments on Mini Cooper teszt: erősebb van nála, de jobb aligha

  1. Nekem aztán 8!!
    Ugyanis autót már nem veszek többet…
    Már csak a korom miatt sem…
    csak ennyi
    barátilag
    J.L.

  2. Már csak ilyen igénytelen műszálas üléshuzattal lehet bármilyen autót kapni? 😮
    Rettenetes. Plüss sehol, csak ez a förtelem. Meg a sok műbőr az ülés oldalán és hátán 9 millióért. Ugyan …

  3. szerintem ocsmány.A mini megcsúfolása.Nem akar a BMW vetélytáesat a kis kategóriában.Nekem ez látszik.

  4. 1967-ben vezettem az elsö autom-ként mindez már akkor is elmondhato volt (A LEDES
    KYTYUK NÉLKÜL) CSAK EMBERI ÁRON AKKOR HAT-HÉT HAVI fizetés ért (nem miniszterelnöki!!) = Gabory

Comments are closed.