Íme, az első magyar villanyautó!

A Mercedes-Benz bemutatta az EQB modellt, amely a globális piacra viszont a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában készül. Az EQB az első magyar sorozatgyártású teljesen elektromos jármű, amely jól kiegészíti a konnektoros hibrid hajtásláncokkal felszerelt CLA és CLA Shooting Brake, illetve a néhány héttel ezelőtt indult konnektoros hibrid A-osztály gyártási portfólióját, amely a németországi Rastattban található gyár mellett hazánkban is készül.

Legyen szó családi kirándulásról vagy bútorszállításról, az új, akár hétüléses Mercedes-Benz EQB tökéletesen alkalmazkodik az igényekhez. A kompakt elektromos járművek kínálatának legjobban variálható tagjaként leghátsó üléssorában akár 1,65 méter magas személyeknek is kényelmes helyet kínál. A piaci bevezetés a sanghaji premiert követően Kínában kezdődik, de az új modell még az idei évben elérhető lesz Magyarországon is.

Mercedes-EQ, EQB, X 243, 2021

A Mercedes-Benz elektromos offenzívája új fokozatba lépett. Miközben az EQA még csak most érkezik meg az európai márkakereskedésekbe, az EQS premierjétől pedig még hangos a világsajtó, máris új modellt üdvözölhetünk a kínálatban. A Sanghajban bemutatkozott az új kecskeméti Mercedes-Benz, az EQB.

A kínai premieren (a modellt Kínában is gyártják a helyi piacra) egy gazdagon felszerelt, 292 lóerős, AMG Line kivitelű csúcsmodellről hullott le a lepel. Európában viszont már a piaci bevezetés kezdetekor is elérhető lesz többféle hajtáslánc különböző teljesítményszinttel, első- és összkerékhajtással és akár 272 lóerő feletti teljesítménnyel. Az európai piacon 66,5 kWh-s nettó kapacitású akkumulátorra számíthatunk, amely a Daimler kamenzi (Németország) és jawori (Lengyelország) gyárában készül. Később egy különösen nagy hatótávú verzió is érkezik. Az európai EQB 350 4MATIC vegyes áramfogyasztása a WLTP normák szerint 19,2 kWh/100 kilométer, amellyel akár 478 kilométeres hatótávra is képes a modell.

Mercedes-EQ, EQB, X 243, 2021

Az EQB hossza 4684 milliméter, szélessége 1834 milliméter, magassága pedig 1667 milliméter. Az EQA technológiájára épülő típus a GLB méreteit mondhatja magának. A hosszú tengelytávolság (2829 milliméter) különösen tágas és jól variálható belső teret biztosít, amelyben egy harmadik üléssor is helyet kaphat. A belső méretek igen nagyvonalúak: az első sor 1035 milliméteres, a második pedig 979 milliméteres fejtérrel büszkélkedhet. 87 milliméteres értékével az ötüléses kivitel térdhelye is kényelmes üléspozíciót biztosít. A csomagtér is kivételesen tágas: alaphelyzetben 495 vagy 465 (hét ülés esetén) literes, amelyet 1710 vagy 1620 literig lehet bővíteni. A második üléssor dőlésszögét már alapfelszerelésként több lépésben lehet állítani, opcionálisan pedig 140 milliméteres hosszirányú mozgathatóságot is kapunk. Ez lehetővé teszi a csomagtartó térfogatának 190 literes növelését.

Az EQB kényelmesen tölthető otthon vagy a nyilvános töltőállomásokon a fedélzeti töltő segítségével, akár 11 kW-tal is váltóáramról. Egyenáramú (DC) gyorstöltéssel pedig a töltés tempója jelentős mértékben fokozható: az akár 100 kW-os töltésnek köszönhetően mindössze 30 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra az akkumulátor.

1 Comment on Íme, az első magyar villanyautó!

Comments are closed.