Az Octaviára esküsznek a csehek

Az első negyedévben éves összehasonlításban 1,3 százalékkal 49 534-re csökkent az új személygépkocsik eladása Csehországban – közölte a cseh autóipari szövetség.

Az idén márciusban viszont 46,5 százalékkal nőtt a személykocsik eladása az előző év azonos időszakához viszonyítva. Tavaly márciusban ugyanis a járvány miatt bevezetett korlátozó intézkedések következtében az autóeladás drasztikusan visszaesett.      Az idén márciusban eladott 20 053 darab személykocsi ugyan javított a negyedévi mérlegen, de az még így is 2014 óta a második legrosszabb eredmény volt.     Cseh piaci szakértők szerint a személygépkocsi eladások az idén alapvetően attól függenek, hogyan alakul a koronavírus-járvány az országban. Az optimista vélemények szerint az autóeladások éves szinten mintegy 10 százalékkal 224 ezerre emelkedhetnek. A legtöbb elemző azonban inkább stagnáláshoz közeli eredménnyel számol.

Ami az egyes márkákat illeti a cseh Skoda Auto eladásai az első negyedévben 10,7 százalékkal visszaestek, a német Volkswagené 9 százalékkal emelkedtek, míg a dél-koreai Hyundaié 2 százalékkal nőttek. A legkeresettebb modell változatlanul a Skoda Octavia és a Skoda Fabia. A legkeresettebb kocsitípus a városi terepjáró (SUV), amelynek eladása már elérte a 40 százalékos piaci részesedést.     Üzemanyag szerint 64 százalék a benzinmotoroké, 29,3 százalék a dieseleké, míg az elektromotorok 1 százalékot tesznek ki.