Exkluzív Opeleket is tesztelt a zsűri

Év Magyar Autója

Március végén hirdeti ki az Év Magyar Autója zsűri a 2021-es díjakat. Az öttagú újságírói testület legutóbbi közös tesztjén két konnektoros hibridet, egy üzleti kombit és egy, vagyis két vadiúj Opelt próbált ki.

IMG_7702

Opelekkel rosszul állunk idén, a hat jelöltből eddig csak keveset tudtunk mindannyian tesztelni: a Vivarót, az elektromos Vivarót és a Corsát. A Mokkát és az elektromos Mokkát csak megtekinteni tudtuk, beültünk, de nem vezettük még, az új Crosslandet pedig csupán képeken láttuk. Ezért volt meglepetés, hogy a februári közös zsűri tesztünkön (Budaörs-Felcsút-Baracska-Budaörs útvonalon) nem is egy, hanem két példányt faggathattunk. Az importőr ugyanis biztosra ment, szervezett nekünk egy autót Horvátországból német rendszámmal, egy másikat pedig sikerült forgalomba helyezniük Pécsen épp a teszt előtti napon. Nagy örömünkre két változatban is tesztelhettük az újdonságot, a fehér színű autót 110 lovas 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor hajtotta, a szürkében ennek a motornak a 130 lovas változata szorgoskodott. Előbbit kézi sebességváltóval szerelték, a német rendszámot viselő autó váltója hatfokozatú automata.

zsűri

Az Opelek mellett a zsűri tagja (Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán) megismerkedhettek a Volkswagen Arteon Shooting Brake kényelmével és eleganciájával, a 306 lóerős konnektoros Toyota RAV4 lenyűgöző teljesítményével és takarékosságával, valamint a márkájához méltó terepezési tulajdonságokkal felruházott konnektoros Jeep Compass 4xe szabadidő-autóval. Az Opel Crossland a családi autók, a Volkswagen Arteon az üzleti autók, a két hibrid pedig a zöldautók között versenyez a díjért. Akinek valamelyik autó megtetszett, szavazhat a közönségdíjasra és még nyerhet is.

IMG_7762

Jeep Compass 4xe
A szabadidő-autó meghajtásáról 1,3 literes benzines turbómotor, valamint a hátsó kerekek között elhelyezett villanymotor gondoskodik. Az önmagában is hatékony turbóaggregát teljesítménye kiviteltől függően 130 vagy 180 lóerő. Az elektromos motor ezt egészíti ki 60 lóerővel. A hibrid hajtás teljesítményéhez a belsőégésű motor 270, az elektromos erőforrás 250 newtonméter nyomatékkal járul hozzá. A két motor együttes használata így kiemelkedő menetteljesítményeket és vezetési élményt eredményez. Az erősebb modell álló helyzetből kevesebb, mint 7,5 másodperc alatt gyorsul óránként száz kilométeres sebességre. Tisztán elektromos hajtással óránként akár 130 kilométeres sebességgel is haladhatunk, a hibrid üzemben elérhető végsebesség pedig 200 kilométer/óra. A Compass 4xe zéró helyi károsanyag-kibocsátással legfeljebb 50 kilométer megtételére képes. A 11,4 kWh kapacitású akkumulátorok menet közben vagy külső forrásból egyaránt tölthetők.

IMG_7683 IMG_7695

Opel Crossland
Még az Opelt is meglepte, milyen népszerű lett néhány év alatt a kis szabadidő-autó, amely 2020-ban teljesen megújult. Kívülről nézve a legegyértelműbb módosítás az autó új orra, amely a Mokkára hasonlít, új a hűtőrács, látványosak az új fényszórók és a korábbinál agresszívabb az első lökhárító. Hátul sötétített fényszórókkal és fényes feketére fújt tetőre rögzített légterelővel hívja fel a figyelmet magára az autó, amely nevéből kivették az X utótagot. Az utastérben komolyabb módosítások nem történtek, de komolyodott a szórakoztató- és információs rendszer, a hátsó ülések fokozatokban dönthetők csúsztathatók. A benzinmotorok terén nem történt változás, továbbra is 1,2 literes háromhengeres turbómotor teljesít szolgálatot 83, 110 vagy épp 130 lóerős teljesítménnyel. Van dízel is a kínálatban, az 1,5 literes háromhengeres egység 110, vagy 120 lóerős lehet.

IMG_7676 IMG_7677 IMG_7750 IMG_7720

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
A RAV4 Plug-in Hybridben a Toyota több mint 20 évnyi tapasztalata egyesül, amit a márka a hibrid hajtás fejlesztése során szerzett. A Toyota GA-K platformjára épített, és a márka AWD-i intelligens elektromos összkerékhajtási rendszerével felszerelt RAV4 Plug-in Hybrid modellben tökéletes összhangban működik a Toyota hibrid technológiája és a rendkívül takarékos 2.5 Dynamic Force benzinmotor. A 306 LE/225 kW teljesítményű hajtáslánc mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsítja az autót álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre. A SUV 70-75 kilométert képes megtenni csakis villannyal hajtva. Tisztán elektromos hajtással az autó végsebessége 135 kilométer/óra, és a belsőégésű motor ilyenkor még padlógázas gyorsítás mellett sem indul be.

IMG_7727 rav0

Volkswagen Arteon Shooting Brake
2020 nyarán ünnepelte világpremierjét a Volkswagen megújult avantgárd Gran Turismója, amely elegáns üzleti kombi, azaz Shooting Brake változatban is elérhető. Az Arteon teljesen új vezetői környezetet kapott, amely megfelel exkluzív megjelenésének. A legújabb moduláris infotainment mátrix (MIB3) rendszereket integrálták a lehető legjobb csatlakoztathatóság biztosítása érdekében. Technológiai szempontból a hajtásláncok választékát is átalakították. Minden motor magas hatékonysággal, alacsony kibocsátással és nagy nyomatékkal rendelkezik. Intelligens asszisztens rendszerek sorát kapja a modell, az új Arteonban először nyílik lehetőség – a rendszer korlátain belül – az erősen támogatott vezetésre: a sofőr felügyelete mellett képes átvenni a kormányzást, a gyorsítást és a fékezést 210 kilométer/óra sebességig.

IMG_7771 IMG_7760

Kép és szöveg: B. Cs.