Először repült orosz hajtóművel az Irkut MC-21-es utasszállító repülőgép.
A két PD-14-es típusú hajtóművel felszerelt utasszállító tesztrepülése december közepén öt perc híján másfél órás volt. Szergej Csemezov, a fejlett technikai eszközök kivitelére szakosodott Rosztyeh vállalat vezetője úgy nyilatkozott, hogy a siker az orosz polgári repülőipar két legfontosabb programja, az MC-21-es repülőgép és a PD-14-es hajtómű egyesítésének eredménye. Az MC-21-est az amerikai Pratt&Whitney PW1400G típusú hajtóművével is gyártani fogja az Irkut repülőgépgyár, ám az orosz híradások szerint a PD-14-es a fenntartásban olcsóbb, az üzemeltetésben pedig takarékosabb, halkabb és a környezetet jobban kímélő konstrukció.
Az utasszállító gyártásának 2020-ra tervezett beindítása 2021 végére tevődött át, mert az Egyesült Államok az Oroszország elleni szankciók keretében beszüntette a kompozitanyagok szállítását. Hazai gyártónak a Roszatom alabugai különleges gazdasági övezetében működő üzemét választották ki. A kéthajtóműves, rövid és közepes hatótávolságú MC-21-es utasszállító szűzrepülése 2017 májusában volt, a gép alaptípusa 180-200 utas szállítására alkalmas. Orosz tervek szerint ezek lépnek a szovjet gyártmányú Tu-134-esek, Tu-154-esek, Tu-204-esek és a hasonló polgári repülőgéptípusok helyébe. Szakértők úgy vélik, hogy az új orosz gép az Airbus A-320-as és a Boeing-737-es vetélytársa lehet.
Hát ezek az oroszok
mit ki nem találnak!!!???..
gratulálok nekik!!
Szergej nyergelj!!4
barátilag
J.L.