Az Y és Z generációt is vonzza a Bosch

A PwC Magyarország online kérdőív segítségével idén több mint 37ezer középiskolában vagy felsőoktatási intézményben tanuló, 16-28 év közötti diák és fiatal pályakezdő munkahelyválasztási preferenciáit tárta fel. A kutatási eredmények alapján a magyarországi Bosch-csoport a Gyártó kategóriában a 2019 Legvonzóbb Munkahelye Díj győztese lett.

„Nagyon büszkék vagyunk erre a díjra, a ránk szavazó diákoknak és pályakezdőknek ezúton is köszönjük a támogatást. Az elismerés valamennyi Boschnál dolgozó kolléga érdeme is egyben.” – mondta el Somogyi András, a Bosch-csoport humán erőforrás igazgatója.

A Bosch-csoport 9 magyarországi vállalatával a legnagyobb külföldi ipari munkaadó Magyarországon. A vállalatcsoport hatvani, miskolci, maklári és egri gyáraiban évek óta jelen vannak az IoT és ipar4.0 számára fejlesztett Bosch megoldások. A Bosch gyáraiban gyártott termékek nemcsak egyszerű alkatrészek, hanem a jövő formálói is egyben. Gyártásuk mellett kiemelten fontosak az olyan termelést támogató szempontok, mint a szállítási költségek vagy a hibaarányok csökkentése, az anyagmozgatási folyamatok racionalizálása, a költséghatékonyság, a nemzetközi tudástranszfer és az együttműködés. Gyártási tevékenységeink mellett a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ közel 2800 mérnökével Németország után Európa legnagyobb K+F központja, ahol az autóipar legújabb vívmányain dolgoznak.  A Bosch széles körű kompetenciája megbízható alap a hálózatba kapcsolt világ trendjeinek folyamatos alakításához és egy új, a hazai munkaerőpiaci elvárásoknak megfelelő műszaki értelmiségi generáció kineveléséhez.

A felmérés fókuszterületei közé többek között a nemzetköziség, a személyes fejlődés és a transzparens vállalati működés is bekerült. A kutatás szerint a 16-28 éves korosztály számára a munkahelyválasztási szempontok között első helyen a rugalmas munkarend és munkaidő áll, melyet az alapbért megelőzve a stabilitás és kiszámíthatóság követ.

Somogyi András hozzátette: a Boschnál az elmúlt években kiemelten fontos szemponttá vált az élményalapú foglalkoztatás és a munkavállalók naprakész tudását támogató folyamatosan megújuló képzések biztosítása. A Bosch folyamatos törekvése, hogy nemzetközi vállalatként változatos, inspiráló és kreatív munkakörnyezetet teremtsen a kollégáknak.