Töltőinfrastruktúrát fejleszt a Volkswagen

Tovább bővíti tevékenységét a Volkswagen a töltőinfrastruktúra területén és a jövőben szorosan együttműködik a has•to•be GmbH, vagyis az elektromos mobilitás üzemeltetési rendszerei vezető szállítójának szakembereivel. A konszern ennek keretében leányvállalatán keresztül kisebbségi részesedést vásárol a cégben, s a Volkswagen és a has•to•be közösen segítheti elő az európai töltőhálózat kiépítését, illetve részesedhet a töltési megoldások gyorsan bővülő piacából. A vállalatcsoport saját töltőállomásai részben már a has•to•be szoftverével üzemelnek, az egységes és integrált töltő-ökoszisztéma részét képezve.

„Az egyszerű és kényelmes töltés elengedhetetlen az elektromos mobilitás gyors áttöréséhez, s ehhez nem csupán több töltőállomás szükséges, hanem hálózatba kapcsolva és intelligens módon is kell működniük. Az elektromos autók töltésének éppoly magától értetődővé kell válnia, mint az okostelefonokénak” – hangsúlyozta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az elektromos mobilitás területéért felelős tagja. „A has•to•be céggel közösen szeretnénk feltárni és továbbfejleszteni a töltőinfrastruktúra gyorsan bővülő üzleti területét, amely során magunk is alkalmazzuk a has•to•be szoftvereit. 2025-ig a teljes vállalatcsoportra kiterjedően mintegy 36 ezer töltőpontot létesítünk Európában, a jövőben így még gyorsabbá és kényelmesebbé válhat a töltés.”

A has•to•be GmbH tíz országból összesen több mint hetven munkatársával több, mint 16 ezer töltőállomást menedzsel, elsősorban Európában, ám azon túl is – Norvégiától Ausztráliáig és Nagy-Britanniától Tajvanig. A vállalat története hat évvel ezelőtt vette kezdetét, s első ügyfele Ingolstadtból érkezett, mégpedig az Audi személyében. Azóta évről-évre legalább megduplázta forgalmát, mindenekelőtt a Németországból és Svájcból mutatkozó intenzív keresletnek köszönhetően. Ügyfélkörének spektruma mindeközben az autóipartól az energiaszolgáltatókon át, egészen az iparvállalatokig bővült, legfőbb referenciája pedig Európa legnagyobb gyorstöltő-hálózata, az Ionity, amely a BMW Group, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint – az Audival és a Porschéval – a Volkswagen-csoport összefogásával jött létre. Az Ionity 2020 végéig összesen 400 gyorstöltőpark létesítését tervezi az európai autópályák mentén, minden állomáson a has•to•be szoftvereivel.

Martin Klässner, a cég alapítója már tizenegy éve töltőállomások prototípusait építette garázsában, s úttörőként korán felismerte, mekkora lehetőséget rejt a töltőinfrastruktúra szoftverfejlesztése. Ma a has•to•be alapítója bizonyos benne: „A Volkswagen-csoporttal – amely minden más autógyártó konszernnél elkötelezettebb e technika iránt – folytatott partneri együttműködés meghatározó az elektromos mobilitás jövőjének alakítása során. A Volkswagennel a fedélzeten nagyban előmozdíthatjuk az elektromos mobilitást Európában, illetve azon túl is.”

Hálózatba kapcsolt energia és mobilitás

A Volkswagen-csoport Elli leányvállalatán keresztül egynegyed tulajdoni hányadot vásárol a has•to•be GmbH-ban. Thorsten Nicklass, az Elli vezérigazgatója így fogalmazott: „Az Elli célkitűzése az energia és a mobilitás témaköreinek digitális hálózatba kapcsolása. Egyszerűvé és kedvezővé kívánjuk tenni a töltést, miközben az elektromos járművek körüli innovatív és hosszú távon fenntartható energiamegoldások megbízható partnereként szeretnénk pozicionálni magunkat. A has•to•be cégben szerzett részesedéssel most megteremthetjük a feltételeket a töltés kínálta zavartalan ügyfélélményhez, illetve a Volkswagen-csoport további digitális szolgáltatásainak integrációjához. E részesedés további következetes lépés a töltés és az energia intelligens összekapcsolását célzó stratégiánkban.”

A Volkswagen hatékonyan elő kívánja segíteni az elektromos mobilitás világszintű áttörését és az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját hajtja végre. A vállalatcsoport 2028-ig közel hetven új, tisztán elektromos modelljével jelenik meg a piacon, amelynek érdekében egyedül az elkövetkező öt év során több mint 30 milliárd eurót invesztál. Az elektromos offenzíva a vonzó modellek mellett intelligens töltési megoldásokra, energiaajánlatokra és digitális mobilitási szolgáltatásokra is kiterjed.