Prizmatikus akkumulátorokat fejlesztenek

A Toyota és a Panasonic a prizmatikus akkumulátorok közös autóipari fejlesztésére készül. A szilárdtest akkumulátorok forradalmasíthatják mindazt, amit ma az elektromos autózásról ismerünk.

A két vállalat képviselői bejelentették, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készítenek a prizmatikus akkumulátorokkal kapcsolatos közös autóipari üzletágról. A két vállalat közti megállapodás célja, hogy megoldást találjanak a sürgető társadalmi problémákra, többek közt a globális felmelegedésre, a levegő szennyezettségére, a természeti erőforrások kimerülésére és a biztonságos energiaellátásra, valamint hogy kielégítsék az elektromos autók népszerűvé válásával együtt járó fokozott keresletet. E célok megvalósítása érdekében a Toyota és a Panasonic az autóipari akkumulátorok további fejlesztésére készül, mivel ez kulcsfontosságú technológiának számít az elektromos hajtású járművekben.

Toyota_Panasonic

A Toyota és a Panasonic üzleti kapcsolata még 1953-ban kezdődött, és a két cég azóta rengeteg közös fejlesztési projektet indított, különös tekintettel a gyártás területén. Miután az üzleti környezet most jelentős változáson megy keresztül, a két vállalat felismerte annak fontosságát, hogy megbízható partnerekkel együttműködve, a régi határokat átlépve kell új értékeket alkotniuk.

A Panasonic egyik legfontosabb üzletága az autókba szánt lítium-ion akkumulátorok gyártása, és a vállalat ügyfelei közt ma már több nagy autógyár szerepel. A Panasonic technológiai képességeit világszerte elismerik e téren. A vállalat arra törekszik, hogy továbbfejlessze prizmatikus autóakkumulátorainak biztonságát és kapacitást, amihez kiváló alapot biztosít az akkumulátor-üzletágban szerzett értékes műszaki tudása.

2 Comments on Prizmatikus akkumulátorokat fejlesztenek

  1. Mi a szösz az a prizmatikus aksi ? Miféle ujdondász az, aki nem ezzel kezd egy ilyen cikket ? Még az átvétel sem menti a helyzetet !

  2. A prizmatikus és a hengeres cellák a mobil eszközök (telefon, notebook), szünetmentes tápegységek (UPS), elektromos kéziszerszámok és elektromos kerékpárok energiaellátásához használatosak. A prizmatikus verziók a réteges felépítésükből adódóan a teret optimálisan használják ki. Nincsen általánosan elfogadott kialakítás, amikor a készülékház kialakítása lehetővé tesz néhány extra milliméter méretnövekedést, a tervezők új akkucsomagot terveznek a kapacitásnövelés céljából. A prizmatikus cellák általában 20-30Ah kapacitásukkal a hibrid és az elektromos meghajtású járművek elektronikus hajtásláncában használatosak, a flexibilitás és a jó helykihasználás azonban a szokványos hengeres kivitelű cellákhoz képest rosszabb hőmenedzsmenttel, így rövidebb élettartammal párosul.

Comments are closed.