Az Audi rááll az SUV-bizniszre

A német cég marketingesei szerint a jövőben az SUV eladások képezik majd az Audi teljes bevételének a felét. Ezt úgy érik majd el, hogy 2019-ig négyről hétre növelik SUV-ok számát.

A szabadidő-autók igen népszerűek az egész világon, Kínában 40, az Egyesült Államokban 47 százaléka az eladott új autóknak SUV. „Bízom benne, hogy az SUV-k egyre népszerűbb lesznek majd és tovább hozzák majd a megszokott számokat” – mondta Dietmar Voggenreiter, értékesítési- és marketingvezető.

2016-ban a Q2-es SUV modellt dobta piacra az Audi. 2018-ban mutatkozik be egyébként az E-tron névre keresztelt elektromos modell, majd 2019-ben pedig az új Q4. Az új Q4-es az Audi szerint hajazni fog a 2014-es pekingi autóshow-n bemutatott TT Offroad külsejére. 2018-ban indítja el az Audi az új szabadidő-autójának, a Q8-as modellnek a gyártását. A Q8 hasonlítani fog a januári detroiti autóshow-n látottakra. A német cég idén indította el a második generációs Q5-ösök értékesítését, jövőre érkezik az új, Győrben gyártott a Q3. 2016-ban csak Q5-ösből 276 ezer 968 modellt adtak el, egyébként az SUV eladások 622 ezret tettek ki

„A modern autógyártás legérdekesebb szegmense jelenleg három betűből áll: SUV. Nincs még egy olyan típus, ami ilyen magas növekedési mutatókkal rendelkezik” – olvasható az Audi 2016-os éves jelentésében. Az Audi SUV eladásai hihetetlen mértékben növekedtek az elmúlt 10 évben.2006-ban még csak 8, 2016-bán már 33 százalékát képezték a Audi teljes eladásának.

Voggenreiter azt mondta, az Audinak azért lesz egy SUV az első elektromos autója, mert e típus az egész világon egyre nagyon népszerűségnek örvend. Nem érzi úgy, hogy az X modell Tesla komoly riválisa lenne az elektromos Audinak. „Az elektromos SUV gyártásban nincs ellenfelünk.”

Biró Milán