DS5 teszt: francia szépség

A DS5 második, ráncfelvarrott kiadása az álomszerű belső berendezés mellett a lámpák és a hűtőmaszk felújításával a kocsi külsejét is álomszéppé tette.

Hogy néz ki?

Szerintem ma ez a legszebb ötajtós autó a világon. Nagy, fennséges, barátságos. Perceket tölthetünk el a dizájnelemek vizsgálatával, kívülről olyan mint egy tanulmányautó, belülről pedig mint egy kisebb űrcirkáló. Az élek, a kanyarok, a szögletek, a síkok, az anyagok, a formák, a színek és a szagok egy párhuzamos világról mesélnek mind, egy olyan világról, amelyben az autó művészet, a sofőr művész.

New-Citroen-DS5-04

LED-es fényszórói a jövőbe világítanak, aki ezt a kocsit látja, sosem felejti. Rengeteg rajongója akadt, a DS márkát azonban senki sem ismerte, hacsak nem a múltból. Hazánkban keveset látni a DS5-ből az utcákon, aki egyedi autót akar, csak az választja ezt a meghökkentő autócsodát. Kevés 50 millió alatti autót bámulnak így meg.  Tesztautóm szinte szűz volt, 335 kilométerrel vettem át, panasz nem érhetett semmit. Az ablekemelőket a lamborghinis-porschés igen széles (testes utasok ennek elöl nem örülnek) középkonzolon találjuk, ezt eleinte meg kell szokni. A műszerfal több képernyőre tagolt, rengeteg információt tol a képünkbe, a középre helyezett álló helyzetű analóg óra csak hab a tortán.

New-Citroen-DS5-03

Hátul is kényelmes, tengelytávja 2727 milliméter, teljes hossza 4530 milliméter, szélessége 1871 milliméter. Nagy testét szűk helyen nehezen uraljuk, a manőverezésben radarok és tolatókamera van a segítségünkre.

New-Citroen-DS5-02 (1)

Hogy megy?

A franciák legerősebb dízemotorja hajtotta a tesztautónkat, a kétliteres egység 180 lóerős (percenként 3750-es fordulaton), legnagyobb nyomatéka 400 newtonméter (kétezres fordulatnál). Álló helyzetből száz kilométer/órára 9,2 másodperc a altt jut el, végsebessége 220 kilométer/óra. Tömege 1615 kilogramm, csomagtartója 468 literes.

New-Citroen-DS5-01

Milyen vezetni?

A crossover feszes futóművén csillapítottak, az elődjéhez képest nem üt fel annyira, de azért még nem franciásan ringat a DS5, hanem inkább sportosnak mondanám a felfüggesztést. Magasan ülünk, a forgalomra jól rálátunk. 18-as kerekeivel csak a nagyobb úthibáknál szisszentem fel, jó minőségű aszfaltra tervezték. A kanyarokban a semleges visszajelzésű kormány nem a barátunk, a futómű azonban jól tűri a tempós kanyargást, nem pattan el az ideális ívről, mint a kompakt franciák általában. Nagy sebességnél is csendes az autó, igazi túrázó. A fogyasztása pénztárcabarát, a közösen megtett 400 kilométer során 7 litert fogyasztott száz kilométerenként, legnagyobb hatótávja pedig meghaladta az 940 kilométert. A váltó kissé lassan reagál az erős gázra, ha vadulni akarunk, feltétlenül tegyük sportállásba az automatát.

New-Citroen-DS5-05

Mennyibe kerül?

Egyedi autót ilyen olcsón nem kapni, ráadásul a DS5 minden hétköznapi igényt kielégít, nem hétköznapi módon. A varázslatos belső, a hangulatfények, a háromrészes panorámablak, a masszírozós ülés, a fűthető fotelek, a különleges bőrkűrpit, a Denon hifi, az érintőképernyős navigáció, a vetített kijelző, a holttérfigyelő mind felárasak, de mind a bűvésztrükk részei, ha magunknak akarjuk az egész mutatványt, fizetnünk kell a franciáknak. DS5 120 lovas dízelle 7,9 millió forinttól érhető el, tesztautónk alapára automatikus váltóval 9,77 millió forint volt, de extrákkal megközelítette a 13,5 millió forintot. Frankofón cégvezetőknek ideális.