Vezettük: Renault Captur e-tech plug-in hybrid

A városi terepjárók egyik népszerűbb képviselője mostantól konnektorból tölthető hibrid motorral is elérhető. Kipróbáltuk az Év Zöldautója díjra jelölt Renault Captur e-tech plug-in hybrid modellt.

ca2

 A Renault mérnökei által kifejlesztett és szabadalmaztatott e-tech hybrid technológia alapját két villanymotor, egy innovatív körmös kapcsolású váltó és egy belsőégésű motor adja. Az e-tech plug-in hybrid esetében az akkumulátor nagyobb kapacitással rendelkezik, azért, hogy a teljesen elektromos vezetésre még nagyobb távon legyen lehetőség a napi használat során.

ca1

A Renault hibrid technológiája az alábbi előnyöket kínálja a márka sajtóanyaga szerint: a városi utak akár 80 százalékát tisztán elektromos üzemmódban tehetjük meg, miközben akár 40 százalékkal alacsonyabb fogyasztást érhetünk el az e-tech hybrid motorral. Városban akár 65 kilométert vezethetünk teljesen elektromos módban, és élvezhetjük az e-tech plug-in hybrid nyújtotta elektromos autózás örömét, akár 135 kilométer/óra sebességig.

ca8

A Renault Captur e-tech hybrid összteljesítménye 160 lóerő, 1,6 literes szívó benzinmotorját két elektromotor segíti, nagy kapacitású akkumulátorral (9,8 kWh és 400 V) rendelkezik, amely 105 kilogrammot nyom a mérlegen. Az akkumulátor töltése 3-5 órát vesz igénybe a töltési teljesítménytől függően, beleértve a háztartási aljzatokat is, a fedélzeti töltő 3,6 kilowattos.

ca9

Megőrizte elődjének jól ismert úttartását, autópályán kifejezetten jó volt vezetni, de a Mátra kanyargós útjain is jól teljesített, miközben a variálhatósága (16 centiméteren csúsztatható hátsó üléssor) nem változott, és 557 literes (VDA szerint mérve 379 köbdeciméter) csomagterét is megtartották. Tesztünk során – főként autópályán hajtva – 6,1 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként, plusz az első 100 kilométeren felemésztette az akkumulátor mintegy 8 kilowattóra kapacitását, a maradékot a rendszer tartalékolja, hogy az elindulásokat támogassa, ugyanis az e-tech hibrid mindig elektromosan indul. További részleteket olvashatnak a hajtásláncról a hibrid Cliót bemutató cikkünkben.

B. Cs.

ca12 ca11 ca10 ca4 ca3 ca1