Volkswagen T-Roc teszt: Mindenki egyetért

Bemutató

Volkswagen T-Roc

Nulláról újragondolva született meg a Magyar Év Autója 2026 díjra jelölt Volkswagen T-Roc második generációja. Izgalmas a formavilága, korszerű a hajtása és a szórakoztató-tájékoztató rendszereket is frissítették. 

Bárkit kérdeztem, aki kipróbálta, mindenki egyetértett, hogy az új T-Roc nagyon rendben van. Jól néz ki, jól megy és egyben van minden szempontból. Karaktere maradt a 2017-ben bemutatott első T-Rocra jellemző, egyedi, kupészerű hátsó kialakítással, miközben teljes mértékben kiaknázza a 12,2 centiméterrel megnövelt hossz adta előnyöket az elődjéhez képest. A tengelytáv nem nőtt sokat, 2,8 centivel lett nagyobb. A légellenállása tíz százalékot javult az autónak, együtthatója 0,29. 

Volkswagen T-Roc

Elöl új LED-fényszórók járnak alapfelszereltségként, felárért mátrixos világítást kapunk és egy keskeny fénycsík köti össze a LED-lámpákat a fehéren világító Volkswagen-emblémával. A T-Roc hátulján végigfutnak a fénydiódák, pirosan világított az embléma (felszereltségtől függően).

Bent is jó a hangulat

A belső tér minősége javult, puha tapintású felületek és innovatív technológiák teszik otthonossá. A műszerfalat újonnan kifejlesztett szövettel vonták be, amely a hangulatvilágítással együtt nappaliszerű atmoszférát teremt. A T-Roc a nagyobb Tiguan és Tayron (és Skoda) modellek számos megoldását örökölte: könnyedén választhatunk vezetési profilok közül, de akár a hangerőt is szabályozhatjuk a középkonzolon található tekerőkkel. Újdonság a T-Rocban a szélvédőre vetített kijelző, amely az aktuális sebességet vagy a navigációs piktogramokat is megjeleníti. Szépen szól a feláras, Magyarországon összeszerelt, 480 wattos, 12 csatornás erősítővel rendelkező harman/kardon hifi. A műszerfali kijelző 10 hüvelykes, a középső érintőképernyő képátlója 10,3, illetve 12,9 hüvelyk, működése gyors és logikus, a klíma vezérlése digitális. 

DB2025AU01850

Nagy a hely

A Volkswagen T-Roc tágas belső terének kényelmét még a magasra nőtt sofőrök is élvezhetik. Elöl kifogástalan a helykínálat, de magam mögött ülve is megfelelőnek találtam. 

A VW T-Roc Style kivitelében már elérhető az elektromosan állítható, 14-féle programmal rendelkező ergonomikus ülés masszázsfunkcióval. A csomagtér térfogata 30 literrel, 475 literre nőtt (a hátsó ülések ledöntésével 1350 literre növelhető). Az autó szabad hasmagasságáról nem találtam adatot, de amikor letértem az aszfaltról, nem akadtam fenn az nagyobb köveken. Első terepszöge 16,2 fok, a hátsó terepszöge 18,7 fok.

DB2025AU01852

Okosabb lett 

A Tiguan és a Tayron  után a T-Roc a Volkswagen harmadik szabadidő-autója, amely a legújabb moduláris keresztmotoros platformra épül – így a legfrissebb hardveres és szoftveres fejlesztések minden előnyét magában hordozza. Ezek közé tartozik a vezetéstámogató rendszer egy új megoldása. Nemcsak az automatikus sávváltást támogatja, hanem még előrelátóbban képes reagálni a sebességkorlátozásokra vagy azok feloldására. Az automatikus parkolásban is többet tud az autó, a memóriafunkciót használva akár ötven méteres távolságon keresztül képes követni a betanított útvonalat anélkül, hogy az autóban ülnénk. Opcionálisan elérhető a kiszállásra figyelmeztető is, amely az ajtók kinyitása előtt képes figyelmeztetni, ha hátulról járművek vagy kerékpárok közelednek.

DB2025AU01866

Csak hibrid

Az új Volkswagen T-Roc kizárólag hibrid, turbófeltöltéses benzinmotorokkal lesz elérhető az európai piacokon. A piacra kerüléskor két 48 voltos lágy hibrid hajtás (1.5 eTSI, az indító villanymotor 56 newtonmétert tesz be a közösbe) lesz elérhető 85 kW (115 lóerő) és 110 kW (150 lóerő) teljesítménnyel, hengerkikapcsolással (megfelelő egyenletes sebességnél, közepes terhelésnél négyből két henger lekapcsol, az autó vitorlázó üzemmódban gurul). Ezeket három, teljesen az alapoktól fejlesztett hibrid hajtásrendszer követi egy lágy hibrid kétliteres benzinmotorral és két teljes hibrid 1,5 literessel (136, illetve 170 lóerő teljesítménnyel). A korábbi modellhez hasonlóan a T-Roc később összkerék-hajtással is elérhető lesz – a  kétliteres, 204 lóerős lágy hibrid TSI-vel kombinálva. A T-Roc R is elérhető lesz a jövőben a legerősebb modellként. Valamennyi 1,5 és 2,0 literes lágy hibrid hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós váltóval rendelkezik.

DB2025AU01851

A rövid teszten az erősebb, 15 mázsás ezerötöst vezettem DSG-vel, 20 hüvelykes kerekekkel, adaptív futóművel és meglepően jónak találtam a menetdinamikát és – kényelmet egyaránt. Vezettem sportosan sportmódban, takarékosan a városban és komfort módban a tengerparti úton. A fogyasztás hegymenetben 8 liter/100 kilométer körül alakult maradt, a teljes menetpróba alatt 7 liter/100 kilométer alatt maradt. Az R Line felszereltségű kanári sárga tesztautó álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 8,9 másodperc alatt gyorsult fel, végsebességét ezúttal nem próbáltam ki, az adattábla szerint akár 212 kilométer/óra tempóval is száguldhatunk ott, ahol ezt megengedik. 

DB2025AU01847

Lisszabonból érkezik

Nem véletlenül tartotta az új T-Roc bemutatóját a Volkswagen Lisszabonban, hisz a portugál főváros közelében található a gyár, ahol az autót összeszerelik.  Tavaly mintegy 292 ezer autóvásárló választotta Európa-szerte a sokoldalú kompakt modellt, amely az általunk is meglátogatott palmelai üzemben készül. Eddig összesen több mint kétmillió darabot adtak el belőle. Ezzel a T-Roc a világ második legsikeresebb Volkswagen szabadidő-autója a Tiguan után. A szabadidő-autó a márka egyik újrahasznosító bajnoka, közel 140 alkatrész (a műanyagok egyötöde) korábban is az embereket szolgálta másféleképpen. Az ülések tesztelborítása például száz százalékban műanyag palackokból készült. Az újrahasznosított anyagok tömege mintegy 40 kilogramm felszereltségtől függően. 

Kép és szöveg: Biró Csongor