
A Toyota bejelentette, hogy a japán Aichi prefektúrában a Toyota City területén új járműgyártó üzem építéséhez földterületet kíván vásárolni.
Az üzem a gyártó várakozásai szerint a 2030-as évek elején kezdi meg működését, az ott készülő modellekről a jövőben döntenek. Az üzemépítésről szóló végső döntést a részvényesek hozzák meg, de a helyi közösségek együttműködésére és beleegyezésére is szükség van.
A lépés célja a 3 millió jármű gyártási kapacitásának fenntartása Japánban, valamint a “jövő üzemének” létrehozása – közölte az autógyártó.
Érdekes, hogy a Toyota a beruházást az amerikai vámok hatása ellenére is folytatja. A Trump adminisztráció a Japánból származó importra 15 százalékos vámot vetett ki. A Toyota erre válaszul profit figyelmeztetést adott ki, amelyben az OEM lefelé módosította egész éves profitprognózisát, mivel 1,4 milliárd jen (9,5 milliárd dollár) veszteséget vár az amerikai vámok miatt, ami jóval több, mint a GM (5 milliárd dollár) és a Ford (3 milliárd dollár) becslése. A Toyota pénzügyi eredményeiben a következők olvashatók: “A kihívásokkal teli külső környezet ellenére folytattuk az átfogó beruházásokat, valamint az olyan fejlesztéseket, mint az értékesítési volumen növelése, a költségcsökkentés és az értéklánc nyereségének bővítése, ezáltal minimalizálva a negatív hatásokat”.
Japán és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi megállapodás, bár még nem véglegesítették, magában foglalja a gépjárművek és autóalkatrészek behozatalának 27,5 százalékról 15 százalékra történő csökkentését, amely Donald Trump amerikai elnök szerint “talán a valaha kötött legnagyobb megállapodás”.
Az alku részeként Japán 550 milliárd dolláros beruházást ígért az Egyesült Államokban, amelyből Scott Bessent amerikai pénzügyminiszter szerint jelentős projekteket finanszíroznak majd az országban.
A keretmegállapodás azt jelenti, hogy a japán autógyártók előnyben vannak, mivel az autókat Japánból közvetlenül az Egyesült Államokba szállítják, ahelyett, hogy olyan országokból importálnának, mint Mexikó vagy Kanada, ahol a japán autógyártók jelentős termeléssel rendelkeznek, és ahol a vámok legalább 25 százalékosak. A Toyota egyike a sok japán autógyártónak, mint például a Nissan, a Honda és a Mazda, amelyek Kanadában és Mexikóban is rendelkeznek üzemekkel.