Összefog a Nissan és a Dongfeng

Nissan
A japán Nissan fontolóra veszi, hogy kibővíti együttműködését a kínai Dongfenggel, és bevonná a globális gyártóüzem-hálózatába – jelentette be Ivan Espinosa, a Nissan vezérigazgatója.

A vezérigazgató elmondása szerint az elképzelés a cég széleskörű költségcsökkentési törekvése keretében született meg. Ezzel a lépéssel a Dongfeng világszerte megosztaná gyártókapacitását a Nissannal, ami növeli a japán vállalat globális működésének hatékonyságát és rugalmasságát.

A nyilatkozat azt követően hangzott el, hogy a Nissan bejelentette: világszerte 11 ezer állás megszüntetését és hét üzem bezárását tervezi, bár a konkrét helyeket egyelőre nem közölte. A tavaly novemberi, 9 ezer fős leépítéssel együtt a vállalat teljes létszámát mintegy 15 százalékkal, körülbelül 20 ezer fővel csökkenti, mivel az amerikai és kínai piacokon visszaeső eladásokkal szembesül.

A Nissan és a Dongfeng több mint két évtizedes múltra visszatekintő együttműködése, amely közös wuhani gyártást is magában foglal, mostantól szélesebb körűvé válhat, és globális léptéket érhet el. A Nissan az integrációtól a költséghatékonyság javítását és az ellátási lánc rugalmasabbá tételét reméli.

A szerkezetátalakításra azt követően került sor, hogy a vállalat a legutóbbi pénzügyi évben 670 milliárd jen (4,6 milliárd dollár) veszteséget jelentett. A Nissan “Re:Nissan” elnevezésű szerkezetátalakítási terve magában foglalja az új termékek fejlesztésének felfüggesztését 2026 után.

Az Egyesült Királyság legnagyobb autógyártó üzeme, a Nissan sunderlandi gyárának dolgozói előtt azonban Espinoza kijelentette, hogy “rövid távon nincs szándék a sunderlandi gyárral foglalkozni”. A mintegy 6 ezer alkalmazottal működő gyár az új elektromos járművek gyártásából fog profitálni, ideértve a Leaf, a Juke és a Micra frissített verzióit, amelyek piaci bevezetése 2026 végére várhatóak.

A Nissan akkumulátor-beszállítója, az Envision AESC további támogatást nyújt brit tevékenységéhez: a vállalat nemrég 1 milliárd font (1,33 milliárd dollár) értékű befektetést biztosított, részben a brit kormány támogatásával, hogy bővítse a sunderlandi gyár közelében létesített gigagyárát. Az üzem az új elektromos járműmodellekhez fog akkumulátorokat szállítani, megerősítve ezzel a gyár szerepét a Nissan elektromos járművekre való átállási stratégiájában.