
Lezárult a nevezés az Autós Nagykoalíció által szervezett Év Magyar Autója verseny 2026–os díjaira. Harminc márka és négy magyarországi autógyártó összesen ötven jelölést nyújtott be az Év Magyar Autója 2026, a Magyar Év Autója 2026 és az Év Zöldautója 2026 díjakra. A győzteseket jövő tavasszal hirdeti ki a szakmai zsűri. A szervezők a fenti díjakon kívül kiosztják a közönségdíjat, az Év Beszállítója 2026 díjakat és az Év Autós PR-szakembere elismerést. Mind a résztvevő márkák, mind a hazai autógyárak tekintetében rekordot dönt a hetedik évad.
Elsőként az Audi Hungaria jelölt: az Év Magyar Autója díjra az új győri Q3-ast nevezte. A királykategóriában a Suzuki a frissített S-Cross szabadidő-autót, a BMW debreceni büszkeséségét, az iX3 villanyautót, az év végétől Szegeden gyártó BYD pedig a szintén elektromos Doplhin Surf modellt nevezte.
A Suzuki másik esztergomi autója is megméretteti magát, a Vitara a kedvező árú városi szabadidő-autók versenyében indul, az eVitara pedig a kedvező árú villanyautók mezőnyében küzd az Év Zöldautója 2026 díjért.
Az Audi márka hazai importőre, a Porsche Hungaria, a Q3-as modellt a flotta autók között is elindította a Magyar Év Autója 2026 díjért. Az A6 Limousine a prémium autók, a Q5 a szabadidő-autók, a Q5 phev pedig a legjobb hibridek között versenyez. A Volkswagen két autóval nevezett: a T-Roc a szabadidő-autók, a Tayron a családi autók között törekszik babérra. A Volkswagen Haszonjárművek márka a Multivan konnektoros változatát jelölte a legjobb hibridek kategóriában, a Skoda a flotta autók kategóriájában a dízel Octaviával, a sportautók között a kombi Octavia RS-sel, a hibridek között pedig a Superb Combival érdekelt.
A tavaly a családi autók mezőnyében győztes Mazda idén villanyautót jelölt, a Mazda 6e olyan modellekkel versenyez, mint a Mercedes-Benz CLA, a Nissan Leaf, vagy a Toyota C-HR+ és bZ4X Touring. A Magyarországon népszerű japán márka a kedvező árú városi autók között a megújult Aygo X modellt, a szabadidő-autók között pedig a friss RAV4 modellt indította.

A Stellantis autóipari csoporthoz tartozó márkák közül a Citroën a családi autók kategóriájában indítja a frissített C5 Aircross modellt, a DS a No.8 villanyautót a prémium autók kategóriájába nevezte be. A Peugeot 5008 a családi autók között versenyez a Magyar Év Autója 2026 elismerésért, a hazánkban idén debütáló Leapmotor a C10 modellt nevezte a legjobb hibrideket elismerő Év Zöldautója 2026 díjra. A Fiat is jelölt, a Grande Panda az kedvező árú városi autók között, az e-Dobló pedig a kishaszonjárművek mezőnyében szerepel.
A Kia újra forgalmaz hazánkban haszonjárművet, a versenyben az elektromos PV5 Cargo modellel érdekelt. Ismét van Mitsubishi a jelöltek között, az új Grandis a szabadidő-autók között próbál szerencsét, a Subaru pedig a frissített Forestert jelölte a nagy SUV-k mezőnyében.
Három modellt jelölt a Ford. A márka hazai importőre a konnektoros változatban is kapható Rangert a kishaszonjárművek között, a hetedik generációs Mustang kabrió változatát a sportautó kategóriában, a Puma Gen-E modellt a kedvező árú villanyautók versenyében méretteti meg.

Visszatért a korábban több díjat is begyűjtő MG, a kínai márka négy autót nevezett. A ZS Hybrid+ modell a szabadidő-autók között, az HS konnektoros változata a legjobb hibridek között, az új S5 EV a kedvező árú villanyautók mezőnyében, az extravagáns Cyberster pedig a sportautók kategóriában küzd az elsőségért.
További, korábban nem nevező márkákat is üdvözölhetünk a versenyben. Az AutoWallis-csoport által hazánkban forgalmazó KGM a Torres hibrid változatát, a Land Rover a Defender Trophy Edition szériát a szabadidő-autók mezőnyében, a Farizon pedig az SV elektromos kisteherautót jelölte. A tavaly is nevező Renault a 4 E-Tech modellel indul az Év Zöldautója címért az elérhető árú villanyautók küzdelmében.
Év Magyar Autója díjak
Szeptember 17-ig nevezhették a gyártók és az importőrök autóikat az Év Magyar Autója 2026verseny különböző kategóriáiba. Az Év Magyar Autója 2026díjat a Magyarországon, magyar emberek által összeszerelt, gyártója által nevezett autók közül ítéli oda a zsűri alapos tesztek és szigorú szempontrendszer alapján. A rangsorolásban sok más mellett az is döntő, hogy az adott autó milyen hányada készül hazai beszállítók alkatrészeiből, illetve mekkora az itthoni fejlesztés hozzáadott értéke. A szakmai zsűri két másik kategóriában is döntést hoz jövő tavasszal. Az importőrök által benevezett autók közül azok nyerik el a Magyar Év Autója 2026 díjat, amelyek kategóriájukban (kedvező árú városi autók, családi autók, flotta autók, prémium autók, szabadidő-autók, kishaszonjárművek, sportautók) a leginkább megfelelnek a magyar vásárlók igényeinek.
Szintén a zsűri – tagjai: Bertalan Gábor, Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, László Ferenc, Miklós-Illés Kálmán – dönt több kategóriában (kedvező árú villanyautók, legjobb villanyautók, legjobb hibridek) az év legzöldebb autóiról is, legyenek azok villanyautók, vagy hálózatból tölthető hibridek. A Közönségdíj 2026 díj birtokosa pedig az az autó lesz, amelyre az összes jelölt autó közül a jövő év eleji közönségszavazáson a legtöbben szavaznak. Mivel az autószektor nem csupán autógyártókból és importőrökből áll, a szervezők kiosztják az Év Beszállítója 2026 kitüntetést is. Ezt azok a hazánkban termelő autóipari vállalatok kaphatják meg, amelyeket a hazai és nemzetközi autógyárak, valamint szakújságírók arra érdemesnek találnak, illetve a legmegbízhatóbb 2025-ös magyarországi partnerükként a szervezők kérésére megjelölnek. A zsűri dönt az Év Autós PR-szakembere 2026 díj nyerteséről is.
Az Év Magyar Autója díjakat először 2020-ban osztották ki, akkor a gyártók és importőrök összesen 39 autót neveztek. 2021-ben 46 autó, 2022-ben 58, 2023-ban és 2024-ben 39-39 autó, 2025-ben 61 autó közül választotta ki a zsűri a győzteseket. A győzteseket 2026 tavaszán hirdetik ki, a díjakat a GreenTech 2026 konferencián adják át.
2025 győztesei
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a gyártói kategóriában a győri Cupra Terramar modellnek ítélték oda. A Magyar Év Autója 2025 díjat különböző kategóriákban a Dacia Duster, a Skoda Superb Combi, az Audi A5 Limousine, a Hyundai Tucson, a Mazda CX-80, a Volkswagen Touareg R, a Volkswagen Transporter, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI nyerte el. Különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior. Az Év Zöldautója 2025-ben a Skoda Kodiaq phev, az Audi A6 e-tron és a Kia EV3 lett. A Közönségdíj 2025 szobrocskát – amelyet a többi díjhoz hasonlóan Frick-Törzsök Rebeka iparművész alkotott – a legtöbb közönségszavazattal a Suzuki Vitara érdemelte ki. A zsűri 2026-ban is megválasztja az Év Autós PR-szakemberét, az elismerést idén Horváth Bence, az Alpine, Dacia és Renault márkák hazai importőrének PR-igazgatója kapta.