
A Renault-csoport 1,17 millió járművet értékesített az idei első hat hónapban, 1,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 1,15 millió után.
A cég honlapján az szerepel, hogy a Renault márkájú személygépkocsik eladásai 12 százalékkal, 642 ezer 652-re nőttek, míg a könnyű haszongépjárművek eladásai 23 százalékkal, 165 ezer 761-re csökkentek. A Dacia eladásai 0,7 százalékkal, 356 ezerre csökkentek részben amiatt, hogy a Dustert Törökországban Renault márka alatt kezdték árusítani. Az Alpine márka eladása 85 százalékkal, 5015 járműre emelkedett.
Európában a Renault-csoport 5,4 százalékkal növelte eladásait, 708 106 járműre. A Sandero és a Clio továbbra is a csoport legkelendőbb modellje a régióban. A Renault adatai szerint az elektromos modellek a teljes járműeladások 59 százalékát tették ki. A Renault márka globális eladásai éves szinten 2,7 százalékkal, 808 413-ra nőttek. Idén a csoport hét járművet dob piacra (köztük az elektromos Renault 4 E-Tech, a Dacia Bigster és az Alpine A390 modelleket Európában, valamint a Borealt a nemzetközi piacon), továbbá két modellfrissítésre kerül sor (Renault Austral és a Renault Espace). Emellett a Renault márka új országokban vezeti be a Grand Koleos és a Kardian modelleket.