Az oroszoknál nőtt, a cseheknél zuhant az autóeladás

Januárban és februárban éves szinten 19 százalékkal esett vissza az új személygépkocsik eladása Csehországban. Oroszországban a januári csökkenés után februárban nőtt az új autók eladása éves összevetésben az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatokat tömörítő AEB adatai szerint.

Az orosz szervezet közölte, hogy februárban 120 ezer 81 új autót helyeztek forgalomba, ez 0,8 százalékos növekedés tavaly februárral összevetve. Januárban éves szinten 4,2 százalékos csökkenést jegyeztek fel.
Az idei első két hónapban 215 ezer 294 új autót értékesítettek, ami 1,4 százalékkal kevesebb a tavalyi azonos időszakkal összevetve.     Az AEB számításai szerint 2020-ban 1 millió 599 ezer új autót értékesítettek Oroszországban, ami jelentős, 9,1 százalékos csökkenés 2019-hez képest.    A szervezet előrejelzése szerint 2021-ben 1 millió 630 ezer új autót adhatnak el, 2,1 százalékkal többet a tavalyinál.    Oroszországban 2019-ben 1 millió 759 ezer új autót értékesítettek, 2,3 százalékkal kevesebbet a megelőző évhez képest, amikor az eladott új autók száma még 12,8 százalékkal nőtt éves összevetésben.

lada_granta_x

Az idén februárban a legkeresettebb autó a Lada Granta volt, amelyből 9790-et adtak el, 2,4 százalékkal többet a tavaly februárinál. A januárban listavezető Kia Rio februárban a második helyre csúszott vissza, 8773-at adtak el ebből a típusból, 5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A harmadik helyen a Lada Vesta állt februárban (januárhoz hasonlóan), az eladott 8745 autó 8 százalék növekedést jelent tavaly februárhoz viszonyítva. Az eladásokat tekintve a következő két helyen Hyundai márka szerepel, negyedik a Hyundai Creta (6676, plusz 1 százalék), ötödik a Hyundai Solaris (5514, plusz 24 százalék), majd a Lada Niva, a VW Polo, a Toyota RAV4, a Lada Largus VP és a Skoda Rapid PA II következett.

OCTAVIA_089-768x512

A cseh autóipari szövetség közleménye szerint az év első két hónapjában 29 481 új személykocsit adtak el. Az új autók 81 százalékát, négy százalékkal többet, mint tavaly, cégek vásárolták meg.    A legnagyobb érdeklődés a Skoda iránt volt, amelyből 10 578 darabot értékesítettek. A második helyen a Volkswagen van 3130 eladott autóval, míg a harmadikon a Hyundai áll 2599 autóval, majd a Mercedes-Benz és a Ford következik.    A legkeresettebb modell továbbra is a Skoda Octavia, amelyet a Skoda Fabia és a Hyundai i30 modellek követnek.     Az eladott autók mintegy 40 százaléka a családi terepjárók kategóriájába tartozott. A kocsik 63 százaléka benzinmotoros, 30,8 százaléka pedig dízel volt. Az elektromos kocsikból 349 darabot adtak el, 41 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A haszonjárművek eladása 3,5 százalékkal 2480 kocsira csökkent. Itt a legnagyobb kereslet a Volkswagen és a Fiat márkák iránt nyilvánult meg.     Jól ment a két cseh autóbuszgyárnak, amelyek megduplázták termelésüket, és az első két hónapban 337 új autóbuszt adtak el.

 

1 Comment on Az oroszoknál nőtt, a cseheknél zuhant az autóeladás

  1. Hát ilyen is van!!!
    A trend bármikor +fordulhat
    Jósolni nem akarok…
    Majd nézzük az adatokat 2022 januárjában….,
    csak ennyi
    barátilag
    J.L.

Comments are closed.