Vezettük a legjobb kombi Suzukit

Újra van kombija a Suzukinak! Igaz, valójában ez egy Toyota Corolla. Suzuki emblémával, Suzuki szervizzel, suzukis garanciával, hibrid Toyota hajtáslánccal és a Toyotánál kedvezőbb áron.

Suzuki Swace

A Suzuki rendhagyó tesztvezetésen mutatta be új, stílusos és sokoldalú kombiját, a Swace-t, amely sportos megjelenést, praktikus utas- és poggyászteret, valamint fejlett hibrid rendszert kínál. A járványhelyzetre való tekintettel az autó házhoz jött, az ismertetőt pedig az autóban tartotta meg Hársfalvi János, a Suzuki marketingvezetője – miközben vezettem.

_LZ66009

A Swace a második modell, melyet a Toyota és a Suzuki közötti együttműködés keretében kap meg a Toyotától a Suzuki, az első az Across szabadidő-autó, a konnektoros RAV4 párja. A Swace értékesítése tavaly télen kezdődött Európában, a modell februártól már nálunk is kapható. A Suzuki Swace hossza 4655 milliméter, szélessége 1790 milliméter, magassága 1460 milliméter, tengelytávolsága pontosan 2,7 méter. Legkisebb fordulókörének sugara 5,2 méter, szabad hasmagassága 135 milliméter.

Swace

Jól néz ki

Az alacsony tömegközépponttal tervezett Swace széles kialakítását erőteljesen hangsúlyozza hátrafele ívelő vonalvezetése, amelyet az egyedi tervezésű bi-LED fényszórók és a nagy, méhsejtmintás hűtőrács tesz még vonzóvá. Utasterének tervezésekor a kényelem és a praktikum volt a fő szempont. A tágasság érzetét a széles műszerfal erősíti, amelyet egybefüggő vízszintes elemekkel díszítettek. Az ülések párnázása puha, a kárpit a Suzuki sajátja, azt nem a Toyotától kölcsönözte, a műszerfalon és a középkonzolon ezüst és króm díszítéseket találunk. A kilenc hüvelykes érintőképernyő képes az Apple CarPlay, az Android Auto és a MirrorLink rendszereit kivetíteni, ami jól jön, ha épp az autóban nincs navigáció, a tesztautóból ezt az extrát ki is hagyták. A konzol aljában vezeték nélküli töltőpad áll rendelkezésre az okostelefonok töltéséhez, valamint két USB-csatlakozó és egy AUX-bemenet érhető el a vezető- és az anyósülésen utazók számára.

_LZ65798s

Az utastér sokoldalú és kényelmes mind a vezető, mind az utasok száméra. Az első és a hátsó ülések közötti bőséges, 928 milliméteres távolság az egyik legjobb a kategóriájában.

Az 596 literes csomagtér bőséges (pár literrel többet is ad, mint a Toyota, mert az hátul hordozza a 12 voltos akksiját), az ülések ledöntésével 1606 literrel gazdálkodhatunk (VDA-módszerrel mérve 1232 literrel). A sokoldalúbb felhasználás érdekében a csomagtértálcát alacsonyabb helyzetbe lehet helyezni a magasabb tárgyak szállításához. Nedves vagy szennyezett tárgyakat is cipelhetünk vele, a szőnyeg hátoldalát műanyag burkolattal vonták be a könnyű tisztíthatóság érdekében.

_LZ65898s

Jól megy

A Swace hibrid rendszere (ami a Prius IV-ben mutatkozott be ebben a formájában) ötvözi a 72 lóerős (53 kW, 163 Nm) villanymotort (ezt egészíti ki egy másik, amely a generátor és indítómotor szerepét tölti be) egy 98 lovas (72 kW) és 142 newtonméter nyomatékú, 1,8 literes Atkinson-ciklusú, szívócső-befecskendezős benzinmotorral, amelyet kizárólag hibrid rendszerhez (összesített teljesítménye 122 lóerő) terveztek. Elektromos üzemmódban a járművet kizárólag a 0,75 kWh kapacitású (3,6 Ah, 207 V névleges feszültséggel) akkumulátorból nyert energia hajtja néhány kilométeren át. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 11,1 másodperc alatt gyorsul fel a Suzuki Swace, végsebessége 180 kilométer/óra. A fogyasztást a rövid túra alatt nem tudtuk mérni, a fedélzeti számítógép 5,5 liter/100 kilométer átlagot mutatott, ami reális télies körülmények között két-három személlyel, főleg városban használva.

_LZ65654s

Jól vezethető

Az alacsony tömegközéppontnak és finom hangolású felfüggesztésnek köszönhetően pihentető a japán kombi vezetése. A lítiumion-akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezkedése segít csökkenteni a karosszéria dőléseket, javítja a menetstabilitást, és hozzájárul a sima és könnyű vezethetőséghez. A MacPherson első és a kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés garantálják a menetkényelmet. Fogasléces kormányműve pontos, a tárcsafékek megfelelően lassítják a vezetővel mintegy 15 mázsás puttonyost, az elektronikusan vezérelt fokozatmentes “váltó” (e-CVT) finoman, rángatás nélkül dolgozik.

_LZ65639s

Vezetéstámogató rendszerek

A Suzuki Swace alap- és extrafelszereltségei között olyan, az utazás biztonságát szavatoló rendszerek kaptak helyet, mint az intelligens automatikus parkolási rendszer, az ütközésmegelőző, a sávkövető, a forgalmi jelzések felismerése, az adaptív tempomat, a holttérfigyelő (a belépőnél eggyel magasabb felszereltség esetén alap), a hátsó keresztirányú forgalmi figyelmeztetés, vagy az automatikus rögzítőfék. Alapfelszereltség (GL+) többek között a parabola LED-fényszóró, a tolatókamera, a holtérfigyelőn kívül az összes segéd. Ezeken felül GLX felszereltség esetén alaptartozék elöl-hátul a parkolóradar, a vezeték nélküli mobiltöltő és a bi-LED fényszóró. Legolcsóbban a Swace kedvezményes áron 8,44 millió forintért vihető haza, a tesztelt GLX felszereltséggel szerelt változat alapára 9,79 millió forint. Az autó ugyanazon a burnastoni (Anglia) gyártósoron készül, mint a Corolla Touring Sports, de ugyanazzal a felszereltséggel annál 230 ezer, illetve GLX esetén 650 ezer forinttal olcsóbb. A garancia tekintetében is többet ad a Suzuki, erre a modellre is érvényes a hibridekre vállalt 3+7 éves jótállás. A 78 kereskedésből álló Suzuki-hálózat pedig már csak hab a tortán.

_LZ65594s _LZ65826 _LZ65872s _LZ65604 _LZ65941 _LZ65845 _LZ65837

Kép: Suzuki