Vezettük az új Countrymant

Alig vehető észre a Mini Countryman frissítése, ami nem baj, mert az autó élvezetes vezethetősége a ráncfelvarrással cseppet sem változott. A Vértesben és Etyek környékén hajtottuk meg a legerősebb benzinest és a 220 lovas konnektoros hibridet.

Az öt teljes értékű üléssel felszerelt, sokoldalú, akár 4×4-es és zöld rendszámmal szerelt legnagyobb Mini minden ízében prémium és minden porcikájában a vezetés élményét támogatja.

2

Benzineseket vezettem

A hazai bemutatón majdnem felvonult a teljes motorpaletta, a legkisebb benzines kivételével vezethettük a 150 és 190 lovas dízelt, valamint a 178 lovas Cooper S, illetve a 224 lovas plug-in hibrid változatokat. Nekem a két utóbbihoz volt szerencsém, mindkettőt intelligens összkerék-meghajtással kaptam kézhez. Hatalmasat autóztunk mind a hibriddel, mind pedig a teljesítményében kissé lefojtott, de szépen morgó benzinessel. Előbbi a mintegy 110 kilométeres, tempós próba során 7 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként a hamar elpusztított 8 kilowattóra áramon felül, az izmos benzines pedig 7,5 literrel zárta a visszaúton.

8

Mi változott?

Új a hűtőrács, immár alapfelszereltség a LED-es első fényszóró és a LED-es ködlámpa, és a bőr sportkormány, felárért a hátsó LED-es lámpák a brit zászló motívumában világítanak, új színek, keréktárcsák és betétek választhatók, minden motor teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait, extraként elérhető az elektromos Miniben megismert öt hüvelykes digitális központi kijelző. Az újratervezett, hatszögletű hűtőrács a Mini jellegzetes stílusjegye, amelyet egy vékony króm keret szegélyez. A Mini Cooper Countryman és a Cooper D Countryman hűtőrácsának légbeömlőjét három vízszintes betét tagolja, a Cooper S Countryman és a Cooper SD Countryman esetében azonban méhsejt-mintázatú rácsozást alkalmaztak a tervezők, egyetlen króm betéttel és vörös S típusjelzéssel kiegészítve. Bent minden változatlan, a hátsó üléssorban három teljes értékű ülés található, a nagyobb csomagok könnyed szállítása érdekében azonban a háttámla 40:20:40 arányban osztott és dönthető. 450 literes csomagtér-térfogata így könnyedén 1390 literesre növelhető.

3

Hatékony motorok

A Cooper Countryman háromhengeres benzinmotorja és az Cooper S Countryman négyhengeres benzinmotorja továbbfejlesztett TwinPower Turbo technológiával dolgozik, amelynek értelmében a mérnökök a kipufogócsonkot a turbófeltöltővel a hengerfejbe integrálták. Ez a megoldás többek között a kipufogógázok és a turbófeltöltő rendszer rendkívül hatékony hűtését eredményezi. A forgattyúsház hűtéséről ugyanakkor vadonatúj, osztott hűtőszelep gondoskodik, a rendszer így részterhelés esetén alkalmazkodik. A közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer befecskendezési nyomását 200 barról 350 barra emelték. Ahogyan a benzinmotorok, úgy a dízelüzemű erőforrások is új, optimalizált hatékonyságú indítógenerátort kaptak. A Cooper D Countryman és az új Cooper SD Countryman négyhengeres dízelmotorjában továbbfejlesztett TwinPower Turbo technológia kipufogógáz-visszavezető turbófeltöltéssel és közvetlen üzemanyag-befecskendező technológiával dolgozik. A kétlépcsős turbófeltöltés, amely korábban kizárólag a legerősebb dízelmotorok kiváltsága volt, mostantól a Cooper D Countryman négyhengeres dízelmotorjának rendszerreakcióit is javítja, a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer maximális befecskendezési nyomását pedig 2500 barra növelték.

6

4×4 elérhető, de van ahol alap

Az ALL4 intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban az útfelület és az adott időjárási körülmény szempontjai szerint osztja el az első és a hátsó tengely között a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. A Cooper SE Countryman ALL4 már alapfelszereltségként hibrid-specifikus összkerék-meghajtással gurul le a gyártósorról. A modell háromhengeres benzinmotorja az első kerekeket, elektromos motorja pedig a hátsó kerekeket hajtja. A rendszer maximális teljesítménye 165 kW / 224 lóerő. 9,6 kWh bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorral dolgozik együtt, amellyel a Cooper SE Countryman ALL4 egyetlen feltöltéssel 55-61 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással. Alapfelszereltségként hatfokozatú automatikus váltóval kínálja ügyfeleinek a brit prémiummárka. A többi összkerekes változat már alapfelszereltségként nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval érkezik meg az utakra. A technológia a Cooper D Countryman modell számára az opcionális extrafelszereltség részeként válik elérhetővé. A Cooper Countryman és a Cooper S Countryman alapfelszereltségeként kínált hatfokozatú manuális váltó alternatívájaként a hétfokozatú, duplakuplungos automatikus váltót kínálja fel ügyfeleinek a gyártó, az opcionális extrafelszereltség részeként.

7

A megújult Countryman alapára 8,29 millió forint (136 lovas háromhengeressel), a plug-in hibridért 12,3 millió forintot, a Cooper S Countryman modellért pedig 9,42 millió forintot kérnek el.

B. Cs.